۱۳۹۵ مرداد ۵, سه‌شنبه

کمال شریفی؛ مخالفت مقامات با اعطای مرخصی در هشتمین سال حبس


کمال شریفی copy

کمال شریفی، روزنامه نگار سیاسی محبوس در زندان میناب، پس از گذشت هشت سال همچنان از حق مرخصی و ملاقات محروم می‌باشد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مقامات قضایی از اعطای مرخصی به کمال شریفی، روزنامه نگارسیاسی خودداری می کنند؛ این درحالی است که وی   در دوران ۸ سال حبس خود در زندان میناب از حق مرخصی و و ملاقات با خانواده محروم بوده است.
این زندانی سیاسی در نامه ایی می‌نویسد: «در مدت حبس، تنها یک بارملاقات با خانواده‌ام داشته‌ام، آن‌هم تحت شرایط شدید امنیتی و حفاظتی به‌صورتی که در عدم حضور رییس زندان، معاون ایشان و حفاظت اطلاعات زندان و فرمانده قرارگاه و مسئول واحد فرهنگی و چندین پرسنل دیگر زندان حضور داشتند. غیر از احوالپرسی، حق صحبت کردن با زبان کُردی را حتی با مادرم که فارسی نمی‌دانست نداشتم.»
کمال شریفی، در سال ۱۳۸۷، در اعتراض به عدم برخورداری از حق ملاقات با خانواده‌اش، دست به اعتصاب غذای طولانی‌مدت زد. او یک ماه پس از اعتصاب غذا، دچار سکته شد وی همچنین در پی این سکته قلبی از ناحیه صورت و  سمت راست بدن فلج گشته و بهداری زندان تاکنون، هیچ‌گونه اقدامی برای درمان وی صورت نداده است.
گفتنی است که وی در زندان میناب و بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم در میان زندانیان عادی به سر می‌برد.
کمال شریفی در اوایل سال ١٣٨٠ کار ترجمه و نویسندگی را آغاز نمود و  از اعضای هیئت تحریریه «رادیو صدای کردستان» بوده است.
این روزنامه‌نگار که سابقه بازداشت‌های متعددی دارد، آخرین بار در سال ۸۷ در شهر سقز بازداشت و به اتهام «هواداری و فعالیت برای حزب دمکرات کردستان» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی شایق به ۳۰ سال زندان محکوم‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر