۱۳۹۵ مرداد ۸, جمعه

بازداشت چهار هنرمند عرصه موسیقی؛ بی خبری از وضعیت هشت تن دیگر


4-honarmand

 روز یکشنبه سوم مرداد ماه، علی مبین، آرش کامیاب، شهاب شریفی و میلاد یزدی، چهار هنرمند عرصه موسیقی در شرق تهران با «برخوردی توهین آمیز» بازداشت شدند. همزمان خانواده‌های ۸ شهروند تهرانی دیگر فعال در تهیه کلیپ‌های موسیقی‌ که خرداد ماه امسال در تهران دستگیر شدند در بی خبری و نگرانی از سرنوشت بستگان بازداشت شده خود به سر می برند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی مبین، آرش کامیاب، شهاب شریفی و میلاد یزدی، روز یکشنبه سوم مرداد ماه ۱۳۹۵ در منطقه نارمک در شرق تهران توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.
یک منبع نزدیک به این هنرمندان با بیان این‌که بازداشت آن‌ها با «برخورد اهانت آمیز و خشن» از سوی ماموران همراه بوده به گزارشگر هرانا گفت: “ادوات صوتی-تصویری و سازهای موسیقی این هنرمندان نیز ضبط و توسط ماموران به خودروهای ون منتقل شد.”
این منبع هم‌چنین تاکید کرد: “از وضعیت و محل بازداشت این هنرمندان هنوز اطلاعی در دست نیست و مراجعات خانواده های آنان به پلیس امنیت تهران نتیجه ای در بر نداشته است.”
شایان ذکر است، از وضعیت ۸ شهروند تهرانی دیگر که در تهیه کلیپ‌های موسیقی‌ فعالیت داشتند و خرداد ماه امسال در تهران دستگیر شدند، خبری در دست نیست.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان در این‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “بستگان این افراد نسبت به سرنوشت آن‌ها ابراز نگرانی می کنند. اگرچه جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفته بود که پرونده این افراد در دادسرای فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما وضعیت آنان همچنان نامعلوم است.”
طی سالهای گذشته و به ویژه ماههای اخیر، فشار و اِعمال محدودیت برای هنرمندان و تولیدکنندگان آثار هنری در ایران افزایش یافته و علاوه بر لغو و برهم زدن تعداد زیادی از کنسرت های موسیقی –حتی مجاز- طیف وسیعی از هنرمندان، شاعران، خوانندگان و سرایندگان نیز، مورد احضار و تهدید و بازداشت قرار گرفته اند.
موسیقی زیرزمینی که تحت فشار نهادهای امنیتی، انتظامی و قضائی قرار دارد، طیفی از موسیقی – گاها با مضامین اعتراضی- است که به دلیل عدم ارائه مجوز توسط نهادهای ذیربط، ناچارا در استودیوهای خانگی به صورت مخفیانه تولید می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع موسیقی قابلیت جذب مخاطبان پرشمار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر