۱۳۹۵ مرداد ۶, چهارشنبه

آیت الله نکونام؛ وضعیت نامناسب جسمی و عدم اعزام به بیمارستان


ayatollah-nekonam

وضعیت جسمی آیت‌الله محمدرضا نکونام روحانی منتقد در زندان ساحلی قم نامناسب گزارش می شود. علی‌رغم توصیه پرشکان بهداری زندان، مسئولان از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان خودداری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رغم افزایش بیش از حد فشارخون آیت الله نکونام در کنار سایر بیماری‌های وی، همچنان مسئولین از اعزام وی به بیمارستان خودداری می کنند.
یک منبع نزدیک به این روحانی زندانی دراین‌باره به گزارشگر هرانا گفت: “از دو روز پیش فشار ایشان بین ۲۰ و ۲۲ متغیر است. فقط با قرص زیر زبانی فشار خون ایشان کمی کنترل میشود. این تنها خدمات پزشکی است که بهداری زندان ساحلی برای ایشان فراهم کرده است. پزشکان بهداری گفته اند ایشان باید به بیمارستان خارج از زندان برای رسیدگی های پیشرفته تر اعزام شود اما همچنان از اعزام او جلوگیری بعمل می‌آید.”
آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید حوزه علمیه و روحانی منتقد، پیش از این با محکومیت ۵ سال حبس تعزیری در زندان قم نگهداری می‌شد. وی پس از حدود ۱۸ ماه تحمل حبس در تاریخ سوم تیرماه سال جاری از زندان به منزل شخصی خود منتقل شده بود. اما پس از مدت کوتاهی در تاریخ هفدهم تیرماه توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و بار دیگر به زندان ساحلی قم منتقل شد.
در گزارشات پیشین مشخص نشده بود که این خروج از زندان تحت عنوان مرخصی است و یا آزادی مشروط. در این مدت کوتاه آزادی نیز نیروهای امنیتی تردد به منزل شخصی آیت‌الله محمدرضا نکونام را تحت نظر گرفته و بر روابط و تماس های وی علی‌رغم عدم حضور در زندان محدودیت های غیرقانونی اعمال کرده بودند.
آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید حوزه علمیه در سال ۹۳ در پی سخنان انتقاد آمیزش با شکایت چند روحانی از جمله مکارم شیرازی بازداشت و در دادگاه ویژه روحانیت به پنج سال حبس محکوم شد.
لازم به یادآوری است هرانا در گزارشی مفصل درباره این مجتهد شیعی زندانی و وضعیت پزشکی و پرونده ایشان اقدام به انتشار اسناد مربوطه نموده بود.
در هفته های اخیر نامه هایی از سوی شاگردان یا طلاب حوزه علمیه در حمایت از آقای نکونام منتتشر شده است از جمله نامه ۱۲۸ طلبه به جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر