۱۳۹۵ مرداد ۱۰, یکشنبه

گزارشی از وضعیت یک خانواده بهایی در بند


عادل نعیمی، شمیم نعیمی و الهام فراهانی،

 اعضای یک خانواده بهائی به نامهای عادل نعیمی، شمیم نعیمی و الهام فراهانی، هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان های اوین و رجایی شهر می باشند.
 الهام فراهانی و عادل نعیمی به همراه فرزندشان، شمیم نعیمی با اتهاماتی نظیر تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی با راه‌اندازی و عضویت در تشکیلات مخفی (بهایی) در زندان های اوین و رجایی شهر محبوس می باشد.
عادل نعیمی، ۶۳ ساله و پدر این خانواده از بیمای های فشار خون و قند خون رنج می برد و شرایط زندان برای وی مساعد نمی باشد. الهام فراهانی، همسر این شهروند بهایی نیز، از بیماری آرتروز شدید دست و گردن رنج می‌برد اما مسئولین قضائی و زندان اوین از اعزام و درمان تخصصی وی در خارج از زندان ممانعت بعمل می‌آورند. این درحالی است که این زوج بهایی از زمان بازداشت و آغاز دوران محکومیت از مرخصی محروم بوده اند.
بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.
این خانواده بهایی در سال ۹۱ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی اوین منتقل شدند. شمیم نعیمی و الهام فراهانی بعد از دوماه با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدند اما عادل نعیمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی با راه‌اندازی و عضویت در تشکیلات مخفی (بهایی) به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم و جهت سپری کردن دوران محکومیت به زندان رجایی شهر منتقل شد.
شمیم نعیمی و الهام فراهانی نیز از سوی دادگاه انقلاب با اتهاماتی مشابه به ۴ سال حبس محکوم و در اردیبهشت ماه سال ۹۳ به زندان های رجایی شهر و بند نسوان اوین انتقال یافتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر