۱۳۹۵ مرداد ۵, سه‌شنبه

محمدامین عبدالهی از زندان بیرجند به مرخصی آمد


 mohammad-amin-abdollahi

محمد امین عبدالهی زندانی سیاسی تبعیدی در یازدهمین سال حبس، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان بیرجند به مرخصی ۱۲ روزه اعزام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری محمد امین عبدالهی زندانی سیاسی تبعیدی از زندان بیرجند با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به مرخصی ۱۲ روزه اعزام شد.
یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی دراین باره به گزارشگر هرانا گفت: محمد امین به دلیل اعتصاب غذاهای پیشین دچار مشکلات گوارشی است و هم‌چنین دچار مشکلات بینایی نیز شده است. قبل از این با مرخصی و درمان وی مخالفت می شد اما بالاخره با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و موافقت با مرخصی‌اش، امروز به مرخصی ۱۲ روزه آمد. البته دیروز مرخصی وی در کامپیوتر زندان ثبت شده بود که با یک روز تاخیر به مرخصی فرستاده شد.
محمدامین عبدالهی، پائیزسال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با یکی از احزاب مخالف و نیز تبلیغ علیه نظام، دادگاهی و در مجموع به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد.
این شهروند اهل بوکان در سال ۹۲ به زندان طبس منتقل شد و در مهرماه سال ۹۴ درحالی که دراعتصاب غذا بود به زندان بیرجند فرستاده شد.
شایان ذکر است، محمد عبدالهی برادر این زندانی سیاسی نیز با اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است و هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر