۱۳۹۶ آبان ۲۵, پنجشنبه

تبعید ۵ زندانی از جمله محمد نظری


 

سه زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از جمله محمد نظری ، خالد فریدونی و عمر فقیه پور به زندان ارومیه منتقل شدند. همزمان در زندانهای بروجرد و سنندج دو زندانی متهم از بابت جرایم غیر سیاسی به دلیل اعتراض به شرایط زندان و تضییع حقوق زندانیان به ترتیب به زندانهای خرم آباد و سقز تبعید شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته پس از اینکه محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج (در بیست و چهارمین سال حبس) که دوره اعتصاب غذای طولانی خود را به تازگی پایان داده است جهت رسیدگی به وضعیت پزشکی در بهداری زندان به سر می برد مورد بی احترامی ماموری به نام “ملازاده” قرار گرفت.

در پی بحث مشاجره آقای نظری و مامور مورد اشاره این مامور دو سیلی به محمد نظری می زند.

اقدام این مامور با اعتراض عمر (سعید) فقیه پور (در هجدهمین سال حبس) و خالد فریدونی (در هفدمین سال حبس)، دیگر زندانیان سیاسی روبرو میشود.

علیرغم انتظار برای رسیدگی به اقدام مامور “ملازاده” در مضروب کردن محمد نظری، نهایتا پرونده ای علیه خالد فریدونی و عمر فقیه پور مبنی بر درگیری با مامورین تشکیل می شود.
در ادامه همین تنش، امروز این سه زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج به زندان ارومیه در استان آذربایجان غربی منتقل شدند.
هر چند این زندانیان کرد و از ساکنین غرب کشور هستند با اینحال انتقال آنان الزاما به زندان محل زندگی صورت نگرفته و نفس و نحوه انتقال آنان صورت تنبیهی بخود گرفته است.
همزمان با تبعید سه زندانی سیاسی فوق، یک زندانی متهم به قتل به نام غلامرضا (شورش) مروتی که از بابت قتل به اعدام و شلاق محکوم شده و از ۸ سال پیش در زندان به سر می برد به دلیل اعتراض به روند حقوقی پرونده اش و بلاتکلیفی در این مورد امروز به زندان شهر سقز تبعید شد.
این زندانی که با “علم قاضی” و نه الزاما بر پایه مدارک به اعدام و شلاق محکوم شده مدعی است “به علم قاضی به من قصاص دادند، نه شاهدی بر روی پرونده ام هست و نظریه کارشناسی اسلحه ام صد در صد به نفع من هستش همینطور نظریه پزشکی قانونی هم به نفع من هستش”.
او خواهان رسیدگی عادلانه به پرونده اش است و نسبت به رویه زندان که شرایط پیگیری های حقوقی را برای او دشوار کرده بود اعتراض داشت.
آخرین گزارش امروز از این دست حاکی است، “بهرام ساکی” وکیل بند منتخب بند یک زندان بروجرد به دلیل اعتراض به وضعیت زندان از جمله مواردی مانند کیفیت غذا و امکانات بهداشتی بند از این زندان به زندان پارسیلون خرم آباد تبعید شد.
انتقال این زندانیان در حالی است که تبعید زندانی صرفا با حکم قاضی ممکن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر