۱۳۹۶ آبان ۲۱, یکشنبه

ممانعت از تحصیل دختران در بویراحمد به دلیل مختلط بودن مدرسه



دانش آموزان دختر منطقه «زیلایی» شهرستان بویراحمد به دلیل نبود مدرسه مجزا و نداشتن هزینه تحصیل در مدارس شهری ، مجبور به ترک تحصیل شده اند .
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، تعدادی از دانش اموزان دختر مدرسه راهنمایی « بعثت » در منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد به دلیل این که مدرسه مجزا و مخصوص دختران ندارند، یا خودشان قید ادامه تحصیل را زده اند و یا این که با مخالفت خانواده هایشان برای ادامه تحصیل روبه رو شده اند.
از جمله مواردی که اولیای این دانش آموزان به عنوان دلایل ترک تحصیل دخترانشان از آن یاد کرده اند، «اشکال شرعی، اخلاقی و عرفی» در ادامه وضعیت موجود برای ادامه تحصیل آن ها بوده است و گفته اند به همین دلایل مانع از ادامه تحصیل دخترانشان شده اند .
وبسایت چهارفصل گزارش کرده به دلیل این که دانش آموزان باید مسافت طولانی برای رسیدن به مدرسه را طی کنند و از طرفی، نبود وسایل نقلیه مناسب و نداشتن هزینه رفت‌ و آمد باعث شده است دختران مجبور به ترک تحصیل و کلاس درس آن ها منحل شود.
یکی از دهیاران این منطقه که خود پدر یکی از دختران این مدرسه است، با درخواست از مسوولان آموزش و پرورش برای جداسازی این مدرسه، می گوید مردم حاضر نیستند دخترانشان با پسران در کلاس های مختلط درس بخوانند.
پدر یکی از این دختران از نگرانی خود از تحصیل دخترش می گوید و نگران است «خدای نخواسته» اتفاقی بیفتد. مادر یکی دیگر از این دختران مشکلات استفاده از سرویس های بهداشتی مدارس گفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر