۱۳۹۶ آبان ۲۱, یکشنبه

« زن و بچه‌ مان گرسنه‌ اند. چه کسی پاسخگو است؟» تجمع کارگران ایران پوپلین رشت

کارگران کارخانه نساجی «ایران پولین گیلان» طی روزهای شنبه و یک‌شنبه، ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه در رشت تجمع کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، کارگران کارخانه نساجی « ایران پولین گیلان » طی دو روز اخیر در اعتراض به عدم دریافت سه ماه حقوق خود و حق بیمه سال ۱۳۹۵روبروی ساختمان این شرکت در شهرک صنعتی رشت جمع شدند.
روی پارچه‌ نوشته‌های کارگران معترض آمده است که « زن و بچه‌مان گرسنه‌اند. چه کسی پاسخگو است؟»
کارگران می‌گویند که هیچ یک از مقام‌های محلی یا مسئولان شرکتی پاسخگوی اعتراض آنها نبوده است.
این کارگران با قراردادهای موقت سه‌ماهه استخدام می‌شدند اما اکنون مدت قراردادهایشان حتی از این هم کوتاه‌تر شده و به یک ماه رسیده‌است.
رادیو زمانه در این خصوص نوشته است؛ فعالان کارگری بارها علیه سیاست‌های کار دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و به‌ویژه مسئله قراردادهای موقت یک‌ یا چندماهه اعتراض کرده‌اند. این قراردادها که طبق قانون کار مجاز شده‌اند، به گفته آنها به تشدید استثمار کارگران می‌انجامد و تنها به نفع کارفرمایان است.
کارگران ایران پوپلین می‌گویند که از حق داشتن انجمن صنفی محروم مانده‌اند و هیچ نماینده‌ای ندارند. شرکت همچنین کمیته انضباطی این کارخانه را که پیش‌تر در مواردی نمایندگی کارگران را برعهده گرفته بود، منحل کرده است.
یکی از کارگران این کارخانه به «هشت دی»، یک رسانه محلی گیلان گفته است که «چطور می شود شرکتی که درآمد ندارد مدیر عاملش ماشین شاسی بلند سوار است، سال گذشته ۹۵ میلیون تومان از پول شرکت دادند ماشین خریدند، ۳۰۰ میلیون به بهانه گردشگری خرج مهمانسرا کردند در حالیکه تا کنون یک نفر هم توریست نیامد.»
کارفرمایان به کارگران گفته‌اند که درآمدی ندارند و قادر به پرداخت حقوق آنها نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر