۱۳۹۶ آذر ۵, یکشنبه

اگر نبود افشاگری های زندانیان بند ۳۵۰ ، بر ماجرای ستار بهشتی سرپوش گذاشته بودید



 دادستان تهران ، دادستان کل کشور ، سخنگوی قوه قضاییه و رییس این دستگاه همگی انتقادات نسبت به قوه قضاییه را هجمه می‌خوانند و حاضر نیستند انتقادها را بپذریند و با پرخاشگری سعی در پاسخ دارند و هرنقدی را از سوی عوامل خارجی و دشمنان می‌دانند.
دعوای اخیر احمدی نژاد با رییس قوه قضاییه و اظهارات او پیرامون پرونده ستار بهشتی که البته رنگ و بویی از واقعیت نداشت و  پس از این همه سال از سوی احمدی نژاد بیان شده، عصبانیت دستگاه قضا را بیشتر کرده است. احمدی نژاد مدعی شده که در زمان ریاست جمهوری خود به خاطر کشته شدن ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی، با رئیس قوه قضاییه دعوا کرده است. احمدی نژاد این ادعا را پس از پنج سال مطرح کرده، در حالیکه قتل ستار بهشتی در زمان ریاست جمهوری او صورت گرفته، درست در زمان‌هایی که او در مصاحبه‎‌های رسانه‌ای خود بر تفکیک قوا اصرار می‌ورزید و می‌گفت قوه قضاییه طبق قانون با هرکس که خلاف رفتار کرده‌است برخورد می‌کند. این روزها نیز که او به فکر افشاگری افتاده نه به خاطر احقاق حقوق مردم که به این دلیل است که قوه قضاییه سراغ او و دوستانش رفته است.
دادستان تهران در پاسخ به ادعاهای احمدی نژاد پیرامون فوت ستار بهشتی مدعی شد: در موضوع ستار بهشتی بیشترین توضیحات را دادستانی تهران به مراجع رسمی ارایه داد. دادستان تهران در دبیرخانه شورای امنیت ملی و در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و حتی به آقای نجار وزیر وقت کشور واقعیت‌های مرتبط با حادثه اعلام شد تا به اشتباه اطلاع‌رسانی نشود، و در همین رابطه پرونده قضایی تشکیل شد؛ مأمور متخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و با تحمل محکومیت حبس از زندان آزاد شد.
دولت آبادی در حالی چنین ادعاهایی را مطرح می کند که تا چند روز پس از کشته شدن ستار بهشتی دادستانی در این باره سکوت کرده بود. اگر ستار بهشتی به بند ۳۵۰ اوین منتقل نمی‌شد و اگر زندانیان سیاسی حاضر در این بند شهادت بر کشته شدن او در زندان به دلیل ضرب و شتم ماموران پلیس فتا نمی‌دادند پرونده ستار بهشتی چون بسیاری دیگر از پرونده‌ها مختومه میشد و صدایش در نمی آمد. کماینکه در کنار افشاگری زندانیان سیاسی، علی مطهری و چند نماینده دیگر مجلس بودند که در صحن علنی مجلس پرده از این جنایت برداشتند و نهایتا قوه قضاییه مجبور به موضع گیری در این خصوص شد.
اکنون دولت آبادی با افتخار از تعقیب قضایی متخلفین می گوید، متخلفینی که مشخص نیست چقدر نقش در این داستان داشتند، در حالیکه هنوز مادر ستار به دنبال احقاق حق فرزندش است.
از سوی دیگر دادستان تهران باز ادعاهای جدیدی را در مورد جنبش سبز مطرح کرده و مدعی شد: اگر ورود دستگاه قضایی در سال ۸۸ نبود، جریان فتنه به اقدامات خود ادامه می‌داد. آنها هم می‌گفتند حرف شورای نگهبان را قبول نداریم و دشمنان می‌خواستند نظام را ساقط کنند منتها عده‌ای به بهانه تقلب در انتخابات به خیابان ریختند؛ در آن سال‌ها دستگاه قضایی به موقع ورود کرد و امروز هم عده‌ای به بهانه‌ برخی پرونده‌ها دستگاه قضایی را زیر سؤال می‌برند تا چنین وانمود ‌سازند که قوه قضاییه از مسیر اصلی خارج شده است و هم‌صدایی عوامل خارجی و داخلی علیه قوه قضاییه قابل تأمل است.
این نخستین بار نیست که یکی از مسوولان قوه قضاییه دست به تحریف اتفاقات رخ داده در خرداد ۸۸ و پس از آن می‌زند و آخرین بار نیز نخواهد بود. البته دادستان تهران درست می گوید، در آن سال‌ها قوه قضاییه در جهت سرکوب مردم و بستن دهان مخالفین ورود کرد و سنگین ترین احکام در دوران ریاست دولت آبادی صادر شد.
اینکه عده‌ای در کشور حرف شورای نگهبان راقبول نداشته باشند و به داوری‎های جهت دار و مقرضانه این شورا انتقاد داشته باشند، نه براندازی است و نه اقدامی خلاف قانون کمااینکه این روزها بسیاری از تصمیمات اشتباه شورای نگهبان عیان شده است و در مورد سپنتا نیک نام دیدیم که کشور را تا بروز یک بحران پیش بردند. همان طور که مشخص شد تمام افرادی که به خاطر انتقاد از احمدی نژاد زندان رفتند حق داشتند چراکه این روزها از دادستان کل کشور تا دیگر مقامات حرف نگفته‌ای در مورد احمدی نژاد نگذشته‌اند. آن چیزی که امروز دولت آبادی فتنه می خواندتش در واقع نقدهایی بود که یک جریان به رفتار احمدی نژاد داشت و پیش بینی روزی بود که هیچ کدام از حامیان سابقش جرات دفاع از او را ندارند و در مقابل تمام حملاتش سکوت کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر