۱۳۹۶ آبان ۱۲, جمعه

هشدار سه زندانی سیاسی رجایی شهر در خصوص وضعیت وخیم مجید اسدی و بی‌توجهی مسئولان



آرش صادقی، سعید شیرزاد و سعید ماسوری در نامه‌ای از زندان رجایی شهر از وضعیت جسمانی وخیم مجید اسدی خبر داده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی ، زندانی سیاسی ، طی هفته‌های اخیر با مشکلات حاد گوارشی مواجه بوده و نیاز فوری به رسیدگی درمانی در خارج از زندان دارد با این حال مسئولان زندان رجایی شهر از اعزام وی به مراکز درمانی خودداری کرده‌اند.
آرش صادقی ، سعید شیرزاد و سعید ماسوری در نامه خود عنوان داشته‌اند که مجید اسدی مشکوک به سرطان روده است و از نهادهای حقوق بشری خواسته‌اند برای رسیدگی به وی اقدام کنند.
متن این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:
«زندانی سیاسی مجید اسدی ۳۵ ساله، فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی که مدت‌هاست از بیماری گوارشی رنج می‌برد، باوجوداینکه مشکوک به سرطان روده است و مدت‌هاست از شدت درد و تهوع مستمر، امکان خوابیدن هم ندارد ولی علی‌رغم مراجعات متعدد به مسئولین بهداری و زندان، هیچ ترتیب اثری نداده و هیچ مسئولیتی را متوجه خود نمی‌دانند، لذا از عفو بین‌الملل و گزارشگران و پزشکان بدون مرز خواهان توجه و رسیدگی به این موضوع هستیم. شایان‌ذکر است که وی طی دو هفتهاخیر نزدیک به ٨ کیلو کاهش وزن داشته و عملاً با شرایط زندان امکان تغذیه‌ای هم وجود ندارد.
زندانیان سیاسی گوهردشت کرج
آرش صادقی
سعید شیرزاد
سعید ماسوری»
مجید اسدی در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.
مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کردند.
مجید اسدی پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر