۱۳۹۶ آبان ۲۸, یکشنبه

زاهدان ؛ محکومیت شش شهروند بهایی به جمعاً هیجده سال حبس



شش شهروند بهایی ساکن زاهدان از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهر زاهدان به اتهام عضویت در تشکل جامعه بهایی مجموعا به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، هوشنگ مختاری (ساکن سراوان) بیژن اسلامی مهدی آبادی (ساکن خاش) علی محمد اَنوری علی آبادی (ساکن ایرانشهر) بهادر کامجو (ساکن چابهار) روشن بارقی (ساکن چابهار) و فهیمه اسحاق نور آبادی (ساکن چابهار) هر یک از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر زاهدان محاکمه و به سه سال حبس تعزیری محکوم گشته اند.
این شهروندان در اردیبهشت ماه ۹۶ از سوی مامورین وزارت اطلاعات در شهر زاهدان بازداشت و به « اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در تشکل جامعه بهایی » متهم شدند.
جامعه بهاییان، یکی از اقلیت‌های مذهبی در ایران است که با بیشترین حجم آزار و اذیت و سرکوب مواجه است. اعضای این اقلیت مذهبی، از اینکه بتوانند به صورتآزادانه اعمال مذهبی خود را انجام بدهند، ممنوع هستند و به صورتی سیستماتیک از تحصیلات عالیه و همچنین اشتغال و کسب‌وکار محروم می‌شوند. اعضای این اقلیت مذهبی همچنین با توقیف اموال خود مواجه‌اند و رهبران آنها در زندان به سر می‌برند. در حال حاضر بیش از ۹۰ تن از اعضای جامعه بهاییان در ایران در زندان‌ها به سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر