۱۳۹۶ آبان ۱۵, دوشنبه

نازنین زاغری بدون حضور وکیل مجددا محاکمه شد

نازنین زاغری، شهروند ایرانی- بریتانیایی زندانی در ایران، روز شنبه ۱۳ آبان به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب منتقل شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نازنین زاغری ، شهروند ایرانی - بریتانیایی روز شنبه ۱۳ آبان ماه بدون حضور وکیل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه و از سوی قاضی صلواتی تهدید شده است که امکان دارد مجازاتش دو برابر شود.
گفتنی است که طی این محاکمه اتهام‌های سابق وی در قالب پرونده ای جدید ، به وی ابلاغ شد.
در پی حکم اولیه، همسر خانم زاغری، ریچارد رتکلیف،‌ در مهر سال جاری اعلام کرد که او به جرایم جدیدی متهم شده است که مجازات آنها می‌تواند ۱۶ سال حبس به محکومیت او بیفزاید.
در این میان، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز ۲۵ مهر اتهام‌های جدید خانم زاغری را به صورت جزئی بیان و او را «مسئول آموزش خبرنگاری آن‌لاین بی‌بی‌سی فارسی» معرفی کرد و گفت که وی «با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران» فعالیت می‌کرده ‌است.
به گفته این مقام قضایی، «چگونگی استفاده از ای‌میل مستعار، پس‌وردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پس‌وردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده ‌است».
نازنین زاغری که بهار سال ۲۰۱۶ برای دیدار خانواده‌اش، به ایران سفر کرده بود، هنگام خروج از کشور در فرودگاه تهران بازداشت و پس از ماه‌ها حبس بدون محاکمه، سرانجام در دادگاه به پنج سال زندان محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر