۱۳۹۶ آبان ۱۶, سه‌شنبه

قول ظریف برای پیگیری وضعیت نازنین زاغری



بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه از پیگیری وضعیت نازنین زاغری توسط ظریف در تماس تلفنی وزیران امور خارجه ایران و انگلیس خبر داد.
بر اساس این خبر ، در گفت و گوی تلفنی بین وزرای خارجه‌ی دو کشور در مورد وضعیت نازنین زاغری صحبت شده و ظریف تاکید کرده که بحث دو تابعیتی افراد مورد قبول قوانین ایران نیست.
قاسمی همچنین گفت: آقای ظریف به موضوع اصل سیستم تفکیک قوا در ایران اشاره کردند و گفتند که تصمیم گیری در مورد این موضوع در اختیار قوه قضائیه ایران است و من به لحاظ انسانی و انسان دوستانه ، صحبت‌های شما را با مراجع قضایی ایران مطرح می‌کنم.

نازنین زاغری همراه با کودک خردسالش، فروردین سال گذشته به ایران سفر کرد اما هنگام خروج از ایران دستگیر شد. او در دادگاه به پنج سال زندان محکوم شد و در حال حاضر دوران محکومیتش را سپری می کند.
ماه گذشته نازنین زاغری با اتهامات جدید مواجه شد. به گفته‌ی همسر این زندانی سیاسی در حالیکه زاغری دوران محکومیت پنج ساله خود را سپری می‌کند، در دادسرای اوین مجددا به اتهام براندازی نرم، دریافت پول از بی بی سی و رویترز متهم شده است.
ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری روز دوشنبه هفده مهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «نازنین زاغری راتکلیف» در دادسرای اوین به براندازی نرم، دریافت پول از بی بی سی و رویترز متهم شده است. زاغری تمامی اتهامات را رد کرده است.
راتکلیف به بی بی سی گفت: «سپاه پاسداران، کار را به جایی رسانده که سیستم قضایی ایران نمی‌تواند در چشمان قربانیانش یا در آینه نگاه کند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر