۱۳۹۶ آبان ۱۴, یکشنبه

ابراز نگرانی عفو بین‌ الملل در خصوص وضعیت محمود صالحی و محمد نظری

سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته با اشاره به بستری بودن محمود صالحی و محمد نظری در بیمارستان درخصوص وخامت حال آنان هشدار داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، عفو بین‌ الملل سیزدهم آبان ماه در بیانیه ای اعلام کرد ، محمود صالحی و محمد نظری دو زندانی عقیدتی هستند که به دلیل وخامت حالشان طی روزهای گذشته به بیمارستان منتقل و در طول دوره بستری با دست‌ بند به تخت بیمارستان بسته شده‌اند.
به گفته این نهاد بین‌ المللی ، اصرار مقام‌های قضایی در ایران به استفاده غیرضروری از دستنبد و پابند ، عموما با هدف « تحقیر زندانیان و اعمال درد و رنج مضاعف بر آنها صورت گرفته و در بسیاری موارد ، موجب اخلال یا تاخیر در روند درمان شده است».
محمود صالحی، فعال کارگری، حدود یک هفته پیش در بیمارستانی در سقز بازداشت شد و به علت تشدید بیماری قلبی‌اش به بیمارستان منتقل شده است.
محمد نظری، زندانی سیاسی، ۲۴ سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان نگهداری می‌شود و با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش در مردادماه به اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر پیوست؛ اعتصاب وی تا به امروز به اعتصاب خود ادامه داده است.
محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذشده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است.
محمد نظری در مدت ۲۴ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر