۱۳۹۶ آبان ۲۳, سه‌شنبه

اخراج یک استاد دانشگاه آزاد در اراک به اتهام « توهین به مقدسات »



خبرگزاری فارس از اخراج یک استاد دانشگاه در اراک با دستور علی‌اکبر ولایتی و به اتهام «توهین به مقدسات و انتشار عقاید الحادی» خبر داده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یکی از مدرسان دانشگاه آزاد اراک ، روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه به اتهام با دستور علی‌ اکبر ولایتی ، رییس هیات موسس این دانشگاه از تدریس در این دانشگاه محروم شد.
خبرگزاری فارس نوشته است که این مدرس دانشگاه آزاد اراک «هنگام تدریس و در حضور دانشجویان به پیامبر اسلام و سایر مقدسات اسلامی اهانت کرده است.»
طبق اعلام این خبرگزاری، اخراج این مدرس دانشگاه بدون برگزاری دادگاه و با دستور مستقیم رییس هیات موسس این دانشگاه و با استناد به حکمی از سوی کمیته انضباطی دانشگاه صورت گرفته است.
در نامه اخراج این استاد که طبق دستور ریاست دانشگاه آزاد قطعی و غیر قابل تجدید نظرخواهی است، اتهام این مدرس دانشگاه توهین به پیامبر اسلام و زیر سئوال بردن حجاب اسلامی عنوان شده است. در نامه علی اکبر ولایتی خطاب به عباسعلی حیدری ، سرپرست دانشگاه آزاد اراک آمده است : « حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت از تاریخ ابلاغ این نامه نسبت به خلع وی از کلیه سمت‌های دانشگاهی و آموزشی و اخراج قطعی نامبرده از دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایید و نتیجه را به اینجانب منعکس نمایید. لازم به ذکر است که این دستور العمل قطعی است و به هیچ وجه امکان تجدید نظر توسط هیچ مقامی در آن مورد قبول نمی‌باشد.»
دانشگاه آزاد اسلامی در حالی بدون دادگاه و حتی بدون ذکر نام یک مدرس را به اتهام «توهین به مقدسات» و با استناد به آیین‌نامه داخلی و دستور ریاست، اخراج کرده است که این اتهام موضوع ماده ۵۱۳ قانون مجازات و تعزیرات بازدارنده ایران است و اثبات آن نیازمند دادگاه و طی شدن فرایند قضایی است و در صورت اثبات می‌تواند تا پنج سال زندان را به همراه داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر