۱۳۹۵ مهر ۷, چهارشنبه

وضعیت نامساعد آفرین چیت‌ساز در زندان اوین پس از عمل جراحی


آفرین چیت ساز

آفرین چیت‌ساز بازیگر سابق سینما و ستون‌نویس روزنامه ایران که سال گذشته با اتهاماتی امنیتی بازداشت شد، این روزها در بند زنان زندان اوین در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد. وی به دلیل شرایط جسمی، سه هفته است که نتوانسته با خانواده خود ملاقات کند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کلمه، آفرین چیت‌ساز، روزنامه‌نگار روزنامه ایران که آبان ماه گذشته به همراه چند روزنامه‌نگار دیگر به بهانه نفوذ، بازداشت شد، این روزها در بند زنان زندان اوین در وضعیت جسمی نامساعدی به سر می‌برد. وی به دلیل شرایط جسمی، سه هفته است که نتوانسته با خانواده خود ملاقات کند.
آفرین چیت‌ساز که در زندان با مشکلات شدید جسمی روبرو شده بود چندی پیش به دلیل ساییدگی شدید زانو برای عمل جراحی به مرخصی آمد و بعد از عمل زانو با فشار بخش امنیتی سپاه پاسداران به زندان بازگشت.
این در حالی است که بر اساس تجویز پزشک او تا ۵۰ روز بعد از عمل نباید از پله استفاده می‌کرد. این روزنامه‌نگار پس از بازگشت به زندان با وجود کمک زندانیان بند زنان هنگام بالا رفتن از پله‌های بند از درد بیهوش شده است.
به دلیل آنکه برای رفتن به بهداری و گرفتن مسکن تزریقی باید از پله استفاده شود او تاکنون نتوانسته مسکن قوی دریافت کند و تنها از مسکن‌های خوراکی ضعیف استفاده می‌کند. در همین حال مصرف مسکن نیز به تجویز پزشک با آب فراوان باید همراه شود که وی به دلیل عدم توانایی رفع به سرویس بهداشتی تا حد امکان از نوشیدن آب و خوردن غذا پرهیز می‌کند.
چیت‌ساز توانایی رفتن به سالن ملاقات را ندارد به همین دلیل سه هفته اخیر ملاقات نداشته و از دیدار خانواده محروم بوده است. او تاکنون چندین بار برای استفاده از دستشویی و پایین آمدن از تخت، از درد بیهوش شده است.
آفرین چیت‌ساز در سناریوی ساختگی «نفوذ» توسط سپاه، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
اردیبهشت امسال مریم آزادپور، مادر چیت‌ساز به بی‌بی‌سی گفته بود: “در حالی که چشمانش بسته بوده، با بطری آب او را زده‌اند تا اقرار بگیرند”.
او گفتخ بود: “شش ماه صدایمان درنیامد. هر کاری کردند احترام گذاشتیم و گفتیم به واقعیت‌ها پی می‌برند و آنچه که ساخته و پرداخته ذهنشان است اصلاح می‌کنند. حالا این حکم را دادند که اصلا حق نبود، ولی حق نداشتند بچه مرا کتک بزنند. گفت ضربه‌هایی به او زده‌اند که از همان لحظه تپش قلب گرفته”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر