۱۳۹۵ مهر ۶, سه‌شنبه

گزارشی از هویت و آخرین وضعیت بازداشت شدگان حوزه مدلینگ در مشهد

 pouria-afkhami
ماه گذشته در شهر مشهد ماموران امنیتی اقدام به بازداشت ۶ شهروند فعال در حوزه مدلینگ نمودند. پوریا افخمی، مهدی کفاش جودی و رومینا ارباب، هویت سه تن از این بازداشت شدگان است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران اطلاعات سپاه در شهر مشهد، روز هفتم شهریور ماه سال جاری، با هجوم به منزل شخصی پوریا افخمی و تفتیش منزل و محل کار، وی را بازداشت نمودند.
ماموران اطلاعات سپاه امام رضا، حین بازداشت این عکاس حوزه فشن، برخی از وسایل شخصی وی اعم از لپ‌تاپ، فلش مموری، هارد کامپیوتر و تلفن همراه را توقیف کردند.
آقای افخمی، به اتهام «فراهم آوردن موجبات ترویج فساد و فحشا» به مدت ۱۷ روز در بازداشتگاه اطلاعات سپاه مشهد به سر برده که ۱۵ روز از آن در سلول انفرادی بوده است. وی در حال حاضر به قید وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه، به صورت موقت آزاد است.
پیش‌تر معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد با تاکید بر اینکه فعالیت مجموعه های مدلینگ از مصادیق «جنگ نرم» برای «تغییر هویت در ایران» انجام می شود گفت که ۸ مجموعه فعال در زمینه مدلینگ در مشهد پلمب، ۳۰ نفر احضار و شش نفر دستگیر شدند.
مهدی کفاش جودی و رومینا ارباب، هویت دو تن دیگر از این بازداشت شدگان است که توسط گزارشگران هرانا احراز شده است.
از آخرین وضعیت حقوقی رومینا ارباب، عکاس حوزه مدلینگ و مهدی کفاش جودی، گریمور، اطلاعی در دست نیست.
طی ماه‌های اخیر، برخورد با فعالین حوزه‌ی مدلینگ و فشن در شهرهای مختلف کشور شدت گرفته و مسئولین از آن با عنوان «جنگ نرم» یاد می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر