۱۳۹۵ مهر ۶, سه‌شنبه

افزایش امید به حذف مجازات اعدام متهمان مواد مخدر


edam

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس روز گذشته با بیان اینکه «لایحه حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر» در کمیته موارد خاص بررسی شد، گفت که احتمالا لایحه مذکور سه شنبه در صحن کمیسیون مربوطه رای‌گیری می‌شود. این مطالب درحالی عنوان شده است که در دو هفته اخیر ده‌ها زندانی با چنین اتهاماتی در زندان‌های مختلف کشور اعدام شدند. گروه‌های حقوق بشری امیدوارند با تصویب این لایحه احکام اعدام زندانیان زیادی لغو و در محاکم آتی احکام اعدام چنین اتهاماتی با احکام دیگری غیر از به دار آویختن متهم، جایگزین شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، حس نوروزی روز گذشته با اشاره به جلسه روز دوشنبه ۵ مهرماه «کمیته موارد خاص در کمیسیون قضایی مجلس»، گفت: “کارشناسان دانشگاه، مرکز مبارزه مواد مخدر، سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی و… در جلسه کمیته موارد خاص حضور داشتند که درخصوص مجازات جایگزین در حوزه مواد مخدر بحث و بررسی صورت گرفت و بررسی دقیق‌تر آن به روزهای آتی موکول شد”.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: “باید بررسی شود مجازات اعدام برای چه میزان مواد مخدر اعمال شود و  مجازات اعدام فقط برای موارد خاص باندی و محاربه‌ای در نظر گرفته شود”.
وی افزود: “انتظار داریم حقوقدانان کشور در این زمینه با کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همراهی کنند تا بتوان مجازات‌های جایگزنی به جای مجازات اعدام در نظر گرفت”.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پایان خبر داد: “بررسی لایحه حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر تقریبا به پایان رسیده است و احتمالا لایحه مذکور روز سه شنبه ۶ مهرماه در صحن کمیسیون مربوطه رای‌گیری می‌شود و پس از آن به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد”.
این مطالب درحالی عنوان شده است که در دو هفته اخیر ده‌ها زندانی با چنین اتهاماتی در زندان‌های مختلف کشور اعدام شدند. گروه‌های حقوق بشری امیدوارند با تصویب این لایحه احکام اعدام زندانیان زیادی لغو و در محاکم آتی احکام اعدام چنین اتهاماتی با احکام دیگری غیر از به دار آویختن متهم، جایگزین شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر