۱۳۹۵ مهر ۵, دوشنبه

شصت و پنجمین شماره از ماهنامه‌ی خط صلح منتشر شد


khat-solh-65

 شصت و پنجمین شماره‌ از ماهنامه‌ خط صلح، نشریه تخصصی حقوق بشر در ایران منتشر شد.
در پرونده‌ی ویژه‌ی این شماره از خط صلح با عنوان “مواجهه با مواد مخدر، مقابله با اعدام”، معضل مواد مخدر در ایران، شیوه‌ی برخورد با آن و لزوم جایگزینی برای مجازات‌های سخت و اعدام در جرایم مربوط به مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفته است.
بر این اساس، گفتگویی با دکتر محمد سیف زاده صورت گرفته، این حقوقدان و وکیل سرشناس دادگستری در ایران با پیشنهاد دادن مجازات‌های جایگزین، به رد اعدام و حتی حبس برای زندانیان جرایم مربوط به مواد مخدر پرداخته است.
هم‌چنین در گفتگویی مفصل، دکتر نعمت احمدی از دلایل عدم کارآیی و بازدارندگی مجازات‌های سخت و اعدام و لزوم به کارگیری مجازات‌های جایگزین
فایل پی.دی.اف را دانلود کنید
فایل پی.دی.اف را دانلود کنید
در برخی جرایم گفته است. این حقوقدان برجسته که تاکنون وکالت بسیاری از متهمان جرایم مربوط به مواد مخدر را به عهده داشته است، به دلایل وقوع حجم بالای این جرایم در ایران نیز اشاره می‌کند.
به منظور شناخت بهتر زندانیان محکوم به اعدام جرایم مربوط به مواد مخدر از زبان خودشان و دلایل و انگیزه‌های آنان از ارتکاب این اعمال نیز به سراغ هفت زندانی اعدامی جرایم مواد مخدر در زندان‌های “قزل حصار کرج” و “ندامتگاه کرج” رفته‌ایم.
گفتگو با دو خانواده‌ی اعدامی در راستای شناخت و آشنایی با خرده‌فروشان مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی حاصل از این اعدام‌ها، از دیگر مطالب شصت و پنجمین شماره‌ی خط صلح است.
به علاوه چندین تن از حقوقدانان و وکلای دادگستری هم‌چون امیرسالار داودی، حسین رئیسی، محمد مقیمی، عثمان مزین و حسن فرشتیان طی مطالب و یادداشت‌هایی مجزا به بررسی موضوع مورد اشاره از دیدگاه حقوقی پرداخته‌اند.
در این شماره مطالب و یادداشت‌هایی از دکتر سعید مدنی، مهدی دهقان، علی کلائی، محمد حبیبی، الهه امانی، محمد محبی، سیمین روزگرد، ساموئل بختیاری، حسین ترکاشوند، راب دانکن و تعدادی دیگر از مدافعان حقوق بشر نیز خواهید خواند.

لینک پی.دی.اف دانلود مستقیم ماهنامه‌ی خط صلح:
http://www.peace-mark.org/wp-content/uploads/2016/09/65.pdf

وب سایت خط صلح:
http://www.peace-mark.org/
جدول محتوا و لینک های مستقیم مطالب ماهنامه شماره ۶۵:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر