۱۳۹۵ مهر ۹, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت بهنام موسیوند؛ زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین


بهنام موسیوند

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، با وجود بیماری جسمی همچنان محروم از حق مرخصی درمانی و رسیدگی پزشکی در بند هشت زندان اوین به سر می برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان زندان اوین از اعزام بهنام موسیوند، زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، به مراکز درمانی خودداری می کنند؛ این درحالی‌است که وی از نوعی بیماری روده رنج می‌برد و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد.
این زندانی سیاسی پیش از این در پی مورد ضرب و شتم قرار گرفتن از سوی چند تن از زندانیان بند هشت و در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم به مدت ۱۲ روز در اعتصاب غذا به سر برده و این مسأله وضعیت بیماری وی را در وخیم تر کرده است.
بهنام موسیوند، فعال مدنی، در پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار خود بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد. وی سپس از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، در طی حکمی که ۳۱ مردادماه سال ۱۳۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم‌ گردید. این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب به سه سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.
این فعال مدنی ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۵ جهت تحمل سه سال حبس خود، به زندان اوین مراجعه کرد و در تاریخ ۲۶ خردادماه، از قرنطینه بند ۴ به بند ۸ زندان اوین انتقال یافت.
بهنام موسیوند، هم‌اکنون در بند ۸ زندان اوین بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در وضعیت نامساعد جسمانی محبوس می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر