۱۳۹۷ خرداد ۲۷, یکشنبه

نماینده مجلس ؛ تخریب ۷۰ درصدی باغات تهران و ۹۰ درصدی چنارهای خیابان ولیعصر



 طبیعت قربانی یا قربانی   
فاطمه ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان تهران نسبت به تداوم قطع درختان ورزشگاه آزادی هشدار داد و با انتقاد از تخریب ۵ هزار هکتار از باغات تهران به دلیل اجرای مصوبه ناکار آمد   گفت متاسفانه شاهد تخریب ۷۰ درصدی باغات تهران و ۹۰ درصدی   هستیم و بخش زیادی از باغات کلانشهر تهران به دلیل شهرنشینی شتابان ، گسترش نامتوازن و برج سازی در معرض نابودی قرار گرفته اند.......
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس، در واکنش به تداوم قطع درختان ورزشگاه آزادی، گفت: بر اساس اعلام مسئولان مجموعه ورزشگاه آزادی طی سال های گذشته ۱۳ هزار اصله درخت به علت فرسودگی و بیماری قطع شد که در حال حاضر روند قطع درختان به دلیل آفت زدگی همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سریال ادامه دار قطع درختان مجموعه ورزشگاه آزادی باید بررسی و اطلاع رسانی شود، افزود: اعلام قطع درختان به دلیل آفت زدگی از سوی مسئولان ورزشگان عذر بدتر از گناه بوده و بسی جای تاسف است که تدابیر پیشگیرانه در دستور کار قرار نگرفته است تا مجبور به قطع آنها نشوند.
وی با بیان اینکه سرنوشت درختان ورزشگاه آزادی نباید به سرنوشت درختان خیابان ولی عصر دچار شود، تصریح کرد: متاسفانه درختان پایتخت روزانه با بهانه های گوناگون قطع و تخریب می شوند این در حالی است که آلودگی هوا سلامت مردم  را تهدید می کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه فضای سبز تهرانی ها اندک است و متناسب با جمعیت این کلانشهر نیست، گفت: در برخی مناطق تهران با کمبود فضای سبز روبه رو هستیم و به جای افزایش سرانه شاهد قطع درختان و تخریب فضای سبز هستیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه قطع درختان باید آخرین راهکار مسئولان باشد از پیگیری قطع درختان ورزشگاه آزادی از سوی شورای شهر و شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری باید به وظیفه نظارتی خود در این رابطه عمل کند و ورودی جدی به این موضوع داشته باشد.
عضو فراکسیون مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر ضرورت حفاظت از درختان و باغات پایتخت و شناسنامه دار کردن آنها، افزود: صیانت از درختان و باغات و افزایش سرانه فضای سبز از راهکارهای مهم کاهش آلودگی هوای پایتخت است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تخریب ۵ هزار هکتار از باغات تهران به دلیل اجرای مصوبه ناکارآمد برج- باغ، ادامه داد: متاسفانه شاهد تخریب ۷۰ درصدی باغات تهران و ۹۰ درصدی چنارهای خیابان ولیعصر هستیم و بخش زیادی از باغات کلانشهر تهران به  دلیل شهرنشینی شتابان، گسترش نامتوازن و برج سازی در معرض نابودی قرار گرفته اند.
عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر لزوم وضع قوانین مناسب برای حفاظت از باغات و درختان پایتخت، تصریح کرد: مردم و مسئولان باید به ارزش وجودی درختان و باغات پی ببرند و در این رابطه فرهنگ سازی مناسب در دستور کار رسانه های جمعی قرار گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر