۱۳۹۷ خرداد ۱۶, چهارشنبه

ریحانه طباطبایی در دادگاه انقلاب تبرئه شد......



   ،   و فعال سیاسی که چندی پیش به اتهام تبلیغ علیه نظام  از بابت پرونده‌ای مفتوحه از سال ۹۱ در دادگاه حاضر شده بود ، از اتهامات مطروحه تبرئه شد.....
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ریحانه طباطبایی ، زندانی سابق و فعال سیاسی اصلاح‌ طلب که چندی پیش به اتهام تبلیغ علیه نظام” از بابت پرونده‌ای مفتوحه از سال ۹۱ در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی حاضر شده بود، از اتهامات تبرئه شد.

این روزنامه‌نگار با انتشار مطلبی از مختومه شدن پرونده‌اش خبر داد و گفت: “خبر از دادگاهم با صلواتی داده بودم، این بازداشت متعلق به سال ۹۱ بود و من از ۹۱ تا ۹۴ دوباره از سپاه حکم گرفته بودم، مصادیق پرونده مشابه بود و گفتند باید بررسی شود. امروز زنگ زدن فوری بیا حکم صادر شد. حکم مختومه شدن پرونده بود و برای اولین بار از سال ۸۹ تا امروز نه حکم دارم نه پرونده باز”.

گفتنی است ریحانه طباطبایی روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی که سابقه کار در مجلات چلچراغ و ایران فردا، شبکه خبری سینا و روزنامه‌هایی چون فرهیختگان، کلمه سبز، بهار و شرق را دارد بار اول در سال ۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و ۳۶ روز در زندان انفرادی ۲ الف بود که با حکم دادگاه به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید و مدت شش ماه را در زندان اوین گذراند.
در پرونده اخیر که مربوط به یک ماه بازداشت انفرادی بند ۲۰۹ در سال ۹۱ است این روزنامه‌نگار با برای بار سوم به پای میز محاکمه رفت.
دومین محاکمه او از بابت پرونده مفتوح در سال ۹۳ بود که با نقش آفرینی اطلاعات سپاه پاسداران به یک سال زندان محکوم شد و حبس خود را سپری کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر