۱۳۹۷ خرداد ۱۵, سه‌شنبه

شیما بابایی ، به دو ماه حبس تعزیری و یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد...



 ،  ، از بابت پرونده مفتوحه از تابستان سال گذشته ، به اتهام نشر داده مبتذل در فضای مجازی و بی‌حجاب حاضر شدن در انظار عمومی به دو ماه حبس تعزیری و یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد......
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموع فعالان حقوق بشر در ایران، شیما بابایی از فعالان مدنی بازداشت شده در ۱۲ بهمن ماه سال گذشته است که پس از یک ماه بی‌خبری در اسفند ماه ۹۶ با تودیع وثیقه موقتا تا زمان برگزاری دادگاه از زندان اوین شد. خانم بابایی از بابت پرونده دیگری که از تابستان سال گذشته علیه وی مفتوح شده بود، به اتهام “نشر داده مبتذل در فضای مجازی و بی‌حجاب حاضر شدن در انظار عمومی” به دو ماه حبس تعزیری و یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

این فعال مدنی امروز دوشنبه ۱۴ خرداد با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که هفته گذشته از بابت این پرونده محاکمه شده و حکم صادره نیز در روز دوشنبه به وی ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال گذشته نیز شیما بابایی به همراه شش تن دیگر از فعالان مدنی به نام‌های ”محمود معصومی، سعید اقبالی، نادر افشاری، سعید سیفی جهان، داریوش زند و بهنام موسیوند” در نقاط مختلف ایران توسط نیرو های امنیتی بازداشت شده بودند.
شیما بابایی نهایتا پس از یک ماه بی‌خبری روز ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۶، موقتا تا زمان برگزاری دادگاه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر