۱۳۹۷ خرداد ۲۳, چهارشنبه

ممنوعیت خرید و فروش زمین برای شهروندان بهائی در سرخ رود مازندران...



شهردار سرخ رود در استان   با صدور نامه‌ای خطاب به مشاورین املاک این شهر به آنان دستور داده که از انجام هر گونه خرید و فروش  با   خودداری کنند. این حکم که برخلاف حتی قوانین فعلی کشور است نمونه ای از رفتار سلیقه ای و تبعیض آمیز مسئولین و دستگاههای متولی در مواجهه با شهروندان بهایی است.......
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید محمدمهدی موسوی نژاد شهردار سرخ رود با صدور نامه‌ای در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ خطاب به مشاورین املاک این شهر گفته است که از انجام هر گونه خرید و فروش زمین با بهائیان خودداری کنند.
در متن این نامه عینا آمده است:
“احتراما عطف به نامه ۳۷ مورخع ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ بخشداری محترم سرخ رود و در راستای تصویر نامه شماره ۲۱۶ مورخه ۹ خرداد ۱۳۹۷ فرمانداری محترم شهرستان محمودآباد در خصوص ممنوعیت هرگونه خرید و فروش زمین به فرقه ضاله بهائیت ارسال می گردد. شایسته است اقدام لازم صورت پذیرد.
سید محمدمهدی موسوی نژاد / شهردار”

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

گفتنی است بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران تنها ادیان اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی‌گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد، به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.
سرخ‌رود یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. این شهر مرکز بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر