۱۳۹۷ خرداد ۱۵, سه‌شنبه

ربودن و تجاوز به دختر سیزده ساله...



  
پسر جوانی پس از ربون دختر ۱۳ ساله به شهرهای شمالی کشور رفت و کودک را به مدت یک هفته هدف آزار و اذیت خود قرار داد....
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، رسیدگی به این ماجرا به دنبال شکایت یک زن میانسال در دستور کار پلیس قرار گرفت......
این زن گفت: “من و دخترم تبعه افغانستان هستیم و در ایران زندگی می کنیم. دیشب پسر جوانی که هموطن ماست وارد خانه مان شد و با تهدید قمه دختر ۱۳ ساله ام را ربوده و با خود برد”.
با شکایت این زن تحقیقات پلیس برای ردیابی پسر افغانستانی آغاز شده بود که یک هفته بعد دختر ۱۳ ساله همراه مادرش به پلیس آگاهی رفت و ادعا کرد پسر افغانستانی وی را مقابل خانه شان از ماشین بیرون پرت کرده و گریخته است.
به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک فرستاده و نخستین جلسه تحقیق درباره آن آغاز شد.
دختر نوجوان به قضات گفت: “پسر جوان از روی دیوار به داخل حیاط خانه مان پرید. او با تهدید قمه مرا ربود و به خانه ویلایی در یکی از شهرهای شمالی کشور برد. او مرا آزار داد و تهدیدم کرد، اگر فکر فرار به سرم بزند مرا پیدا می کند و می کشد. اما بعد از یک هفته مرا با ماشینش به تهران برگرداند و مقابل خانه مان از داخل ماشین بیرون پرت کرد”.
به دنبال اظهارات این دختر تلاش برای دستگیری پسر جوان آغاز شده بود که دختر جوان و مادرش بار دیگر در دادگاه حاضر شدند و اعلام کردند به تازگی متوجه شده اند پسر جوان به اتهام حمل موادمخدر بازداشت شده و در زندان به سر می برد.
گفتنی است که پیشتر نیز یک دختر ۵ ساله در خمینی شهر مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود. رئیس اورژانس اجتماعی کشور تجاوز به یک کودک در خمینی‌شهر را تائید کرد و گفت که طی هفته گذشته در حالی که این دختربچه‌ در مقابل خانه مشغول بازی بوده، ربوده و پیکر نیمه جان او چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا می‌شود.
محمدرضا کریمی، عموی دختر پنج ساله‌ای است که هفته گذشته در خمینی‌شهر مورد تجاوز قرار گرفت. اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر به عموری این دختر گفته است که مشاور جهت رسیدگی به این موضوع می‌فرستند ولی تاکنون کسی را نفرستاده‌اند. آقای کریمی در این خصوص می‌گوید “حال بهاره خوب نیست، دختر برادرم ۵ سال بیشتر ندارد و بچه هفتم از ۹ فرزند خانواده است. از وقتی که این حادثه تلخ برایش پیش آمد مدام بی‌قراری می‌کند”.
کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا متعرض یک نفر بوده است؟ گفت: “تا آنجا که بهاره تعریف می‌کند یک نفر بود. هر چند بهاره بعد از بیهوشی متوجه چیزی نشده است. البته نمی‌دانم رسانه‌ها ۳ نفر را از کجا آورده‌اند. پلیس هم که چیزی به ما نمی‌گوید. هنوز اطلاع دقیق نداریم. حتی بعضی‌ها نوشتند بهاره پایش شکسته شده در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد”.
عموی بهاره افزود: “اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر نیز گفته مشاور جهت رسیدگی به این موضوع می‌فرستیم که تاکنون کسی نیامده است”.
به گفته عموی این دختر، از طریق سفارت افغانستان در ایران در این خصوص گزارشی تهیه و شکایتی هم تنظیم شده است.
وی افزود : “با وجود اینکه ما کاملا به طور قانونی در ایران زندگی می‌کنیم اما نمی‌دانم چرا هیچ کس پیگیری نمی‌کند”.
وی ادامه داد: “حال بهاره خوب نیست، دختر برادرم ۵ سال بیشتر ندارد و بچه هفتم از ۹ فرزند خانواده است. از وقتی که این حادثه تلخ برایش پیش آمد مدام بی‌قراری می‌کند”.
سلیمانی مدیر کل دفتر امور اتباع خارجه استان اصفهان در این زمینه گفت: “روند قانونی این پرونده در حال پیگیری است و مددجویان بهزیستی نیز در حال بررسی موضوع هستند”.
رییس اورژانس اجتماعی کشور نیز گفت: “هنوز اطلاعات و شواهدی که تایید کننده خبر منتشر شده باشد بدست نیامده است و بررسی های اورژانس اجتماعی در این زمینه ادامه دارد”.
رضا جعفری گفت: “حسب وظیفه ذاتی، حمایت روانی _اجتماعی از کودک توسط مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرستان مانند سایر موارد خشونت‌های خانگی در حال انجام است”.
لازم به ذکر است که پیش‌تر حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت بود که که در سال گذشته ۳ هزار مورد کودک آزاری به تایید اورژانس اجتماعی کشور رسیده است و در مجموع ۸ درصد تماس های مردمی با این مجموعه مربوط به موارد وقوع کودک آزاری در نقاط مختلف است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر