۱۳۹۷ خرداد ۲۴, پنجشنبه

اعزام کودک قرآنی به ترکیه برای شکایت از طوسی...



یکی از خانواده‌های شاکی سعید‌ طوسی از طوسی به ترکیه شکایت برده است.
ماجرای شکایت احتمالی یکی از خانواده‌ها از سعید طوسی مربوط به کودکی است که حدود ۱۲سال پیش در یک اردوی قرآنی با طوسی به ترکیه رفته بود. پدر آن کودک پس از بازگشت کودک از سفر متوجه تغییراتی در رفتار فرزندش می‌شود و یک سال طول می‌کشد تا به اصل ماجرا پی ببرد. آن هم خیلی اتفاقی و به واسطه دوست دیگری که گویا فامیل آن‌ها نیز تجربه مشابهی از سر گذرانده بوده است.
حالا پدر همان کودک مراحل اداری ثبت شکایت از سعید طوسی در کشور ترکیه را پیش برده و امضای وزارت خارجه و کنسول‌گری ترکیه نیز پای نامه است.
به گفته آن پدر به‌همین‌ زودی‌ها شکایت علیه طوسی در کشور ترکیه به جریان می‌افتد. او می‌گوید..... «فرزندان ما زخم خورده‌اند. تا‌جایی‌که در توان دارم و در این دنیا هستم، برای مداوای این درد تلاش خواهم کرد. فرزندان ما بچه‌های قرآنی و مذهبی هستند. این اتفاق روان آنها را رنجانده و هنوز فرزندم که حالا حدود ۲۰ سال دارد، کماکان تحت نظر روان‌شناس است و باید دارو مصرف کند.»
او درباره مراحل ثبت شکایت از طوسی در ترکیه نیز گفته «به وزارت خارجه رفتم. هزینه ثبت شکایت و کارهای اداری‌اش ۲۰ دلار شد. البته این‌که بخواهیم در ترکیه وکیل بگیریم هزینه بیش‌تری خواهد داشت؛ اما اگر شده زندگی‌ام را بفروشم، دنبال احقاق حقوق فرزندم خواهم رفت. حق این بچه‌ها حق‌شان نبود.»/ شرق
رسیدگی به پرونده طوسی پس از سال‌ها رسیدگی در شعبه‌۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، سرانجام در مهر ۹۱ به صدور قرار مجرمیت برای او منجر شد ولی بعدتر چهارسال محکومیت او در مراحل بعدی رسیدگی به «تبرئه» تبدیل شد.
طبق ماده ۵۱ قانون آیین دادرسی عمومی و انقلاب در امرو کیفری، دادگاه محل وقوع جرم صلاحیت رسیدگی به جرم را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر