۱۳۹۷ تیر ۷, پنجشنبه

سه کولبر در پیرانشهر کشته و زخمی شدند...



 در دو حادثه‌ی جداگانه سه کولبر در مناطق مرزی پیرانشهر در پی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی کشته و زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان ، شامگاه سه‌ شنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۷، گروهی از    در نزدیکی پاسگاه مرزی گلاله در مکانی به نام « آردی » از سوی نیروهای مرزبانی سردشت مورد تیراندازی قرار گرفته و در پی آن یک کولبر به نام « شوانه محمودزاده » فرزند صوفی‌ عمر از اهالی روستای شین‌ آباد جان خود را از دست داد.......
در همین حادثه یک کولبر دیگر به نام «ناصر عبدول» ٢۵ ساله از اهالی روستای کهنه‌لاجان از ناحیه‌ی ران به شدت دچار جراحت شده و سپس از سوی نیروهای مورد ذکر بازداشت شد. این نیروها از انتقال وی به مراکز درمانی جلوگیری کرده‌اند.
در حادثه‌ای دیگر نیروهای این پاسگاه روز ۳ تیرماه بر روی جمعی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه یک کولبر به نام «عمر صبری‌پور» از ناحیه‌ی پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و‌ زخمی شد.
بر اساس گزارش سالیانه منتشر شده مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در طول سال ۱۳۹۶، گزارش قتل ۴۶ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۵۸ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده که عمدتا این تلفات انسانی در مناطق کردنشین گزارش شده است.
بر اساس این آمار، در کنار افرادی که هویت آنان به عنوان کولبر روشن شده، ۲۲۴ شهروند هدف تیراندازی نیروهای انتظامی و مرزبانی قرار گرفتند.
پیرانشهر یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی در غرب ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر