۱۳۹۷ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

تکلیف حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر، در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام



رئیس کمیسیون امور داخلی شوراها در مجلس شورای اسلامی ، در توضیح آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا ، گفت که این طرح هفته آینده در مجمع عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح ، بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.....
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در ادامه با بیان این‌که «به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر را تایید کند.» مدعی شد: “کمیسیون سیاسی مجمع تشخیص مصوبه مجلس در این موضوع را تایید کرده است اما کمیسیون قضایی مجمع نظر منفی نسبت به مصوبه مجلس داشته است”.
وی افزود: “نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حضور اقلیت‌ها اگر مطابق مصوبه مجلس باشد، پس از تعیین تکلیف نهایی ابلاغ خواهد شد”.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: “سپنتا نیکنام نیز در صورت موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس می‌تواند به شورای شهر یزد بازگردد”.
پیشتر محمدجواد کولیوند نماینده البرز در مجلس و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در خصوص آخرین وضعیت حضور اقلیت‌ها در شوراها، گفت: “مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ای را برای حضور اقلیت‌ها در شوراها برگزار کرد و در این جلسه نظرات دو کمیسیون قضایی و سیاسی مجمع مطرح شد”.
او ادامه داد: “کمیسیون سیاسی مجمع نظریه‌ای داده بود مبنی بر اینکه ما طرح اصلاح قانون شوراها را بپذیریم اما نظر شورای نگهبان از دوره بعد اجرا شود. ولی به هر شکل مجمع این طرح را به کمیسیون سیاسی برگرداند تا بعد از اصلاحاتی رأی نهایی را بدهد”.
این نماینده مجلس تاکید کرد: “کمیسیون در حال نهایی کردن نظر خود است و احتمالاً شنبه آینده و یا شنبه بعد از آن این طرح به صحن مجمع می‌آید تا رأی نهایی انجام شود”.
کولیوند گفت: “با این اوضاع و تصمیمی که احتمالاً مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گیرد سپنتا نیکنام می‌تواند در شورای شهر یزد حضور داشته باشد. البته هنوز مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نداده است اما به نظر می‌رسد که نظر کمیسیون سیاسی که به صحن مجمع می‌آید رأی می‌آورد”.
لازم به یادآوری است که پیشتر اعضای مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار توقف حکم تعلیق موقت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر