۱۳۹۷ خرداد ۲۳, چهارشنبه

اعاده دادرسی محمد ثلاث از سوی دیوان عالی کشور رد شد...


نتیجه تصویری برای محمد ثلاث

  وکیل مدافع  #محمد_ثلاث  گفت که اعاده دادرسی موکلم از سوی دیوان عالی کشور رد شد و رسیدگی مجدد را قبول نکردند. جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز دیروز اعلام کرده بود که حکم مربوط به محمد ثلاث از   بازداشت شده در حوادث   که به سه بار اعدام محکوم شده بود بعد از ماه رمضان اجرا خواهد شد.......
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، زینب طاهری وکیل مدافع محمد ثلاث از دراویش گنابادی بازداشت شده در حوادث گلستان هفتم، درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اعاده دادرسی موکل خود گفت‌: “اعاده دادرسی موکلم از سوی دیوان عالی کشور رد شد و رسیدگی مجدد را قبول نکردند”.
گفتنی است که پیش‌تر زینب طاهری درباره آخرین وضعیت پرونده محمد ثلاث گفته بود: “پرونده موکلم جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشوری ارجاع شده است و تا آخر هفته هم لایحه تکمیلی به این شعبه ارائه خواهد شد”.
روز گذشته جعفری دولت آبادی دادستان تهران اعلام کرد که “احکام مربوط به متهم خیابان پاسداران که به سه بار اعدام محکوم شده بود بعد از ماه رمضان اجرا خواهد شد”.
بر اساس این گزارش، روز ۳۰ یهمن ماه سال ۹۶ در تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در خیابان پاسداران درگیری میان مامورین انتظامی و تجمع‌کنندگان به وجود آمد که طی آن «محمد ثلاث» متهم شده که با یک دستگاه اتوبوس ۳ مأمور نیروی انتظامی را کشته است که بعد از تشکیل پرونده در این رابطه و برگزاری جلسات رسیدگی دادگاه، رای دادگاه بدوی مبنی بر سه فقره اعدام (قصاص) بابت سه فقره قتل عمد سه نفر از ماموران ناجا و همچنین تحمل یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق بابت اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برای محمد ثلاث صادر شد.
دیده‌بان حقوق بشر پیشتر با انتشار بیانیه ای از مقامات ایران خواسته بود که سرکوب گروه‌های اقلیت را پایان بخشد و فوراً اعدام محمد ثلاث را متوقف کند. این سازمان حقوق بشری همچنین اعلام کرده بود که مقامات ایرانی نه تنها باید به بازداشت شدگان اتهامی مشخص وارد کنند، بلکه باید حق محاکمه‌ی عادلانه برای افراد متهم را فراهم کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر