۱۳۹۷ خرداد ۲۷, یکشنبه

آزادی یک تن از زندانیان نصیرآبادی با تودیع وثیقه...



 روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه یک زندانی از مجموع ده نفر از بازداشت شدگان پرونده   به نام عبدالستار باران‌ زهی با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.......
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ یک تن از بازداشت شدگان پرونده “جوانان نصیرآباد” با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شد.
هویت این زندانی “عبدالستار باران‌زهی”، حدودا ۳۱ ساله از بند ۴ زندان مرکزی زاهدان توسط هرانا احراز شده است.

برای بازداشت شدگان نصیر آباد که به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” بازداشت شده بودند درخواست وثیقه های سنگینی شده بود که با توجه به عدم توانایی خانواده ها برای پرداخت این وثیقه ها، فرزندانشان تاکنون در زندان مانده بودند. امری که کماکان برای ۷ متهم دیگر این پرونده ادامه دارد.

بازداشت‌های دسته‌جمعی روستای نصیرآباد شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و نقض جدی آیین دادرسی عادلانه در این پرونده، انتقادات گسترده‌ای را از سوی مردم محلی و سازمان‌های حقوق بشری نسبت به رفتار دستگاه قضائی در پی داشته است.
لازم به ذکر است دو تن دیگر از بازداشت شدگان نصیر آبادی به نام‌های “ابوبکر (صدیق) بهرامزهی” و “ادریس بلیده‌ای” نیز در روز جمعه ۲۵ خردادماه با تودیع وثیقه آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر