۱۳۹۵ آبان ۱۳, پنجشنبه

درخواست هواداران محمد علی طاهری از رئیس ستاد حقوق بشر برای پیگیری وضعیت این زندانی عقیدتی


هواداران طاهری

گروهی از شاگردان محمد علی طاهری با نوشتن نامه‌‌ای به دفتر آقای لاریجانی رئیس در ستاد حقوق بشر، خواستار پیگیری وضعیت بنیان گذار عرفان حلقه شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدعلی طاهری که در اعتراض به بلاتکلیفی خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است، از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر برده و علی‌رغم اتمام حکم پنج سال حبس تعزیری و صدور قرار منع تعقیب برای پرونده جدید، همچنان از آزادی وی ممانعت به عمل می‌آید.
متن کامل این نامه درپی می‌آید؛
بسم الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم سازمان حقوق بشر اسلامی
جناب آقای لاریجانی
ضمن تقدیم احترام ، اینجانبان جمعی از اعضای خانواده های پژوهشگر علمی و معرفتی عرفان کیهانی به استحضار می رسانیم بارها جهت تظلم خواهی به ارگان های مختلف مراجعه کردیم ولی بر خلاف تمام توصیه های مقام معظم رهبری و بنیان گذار جمهوری اسلامی که پاسخگویی مسئولین را یکی از ارکان اصلی ارگان های اسلامی تعریف نمودند ، هیچ ارگانی پاسخگو نیست در یکی از آخرین اقدامات به محضر حضرت عالی نیز نامه ای برای تظلم خواهی تقدیم کردیم که با وجود قول مساعدت مسئولین دفتر جناب عالی هنوز پاسخی دریافت نشده است . عطف به همان نامه حضور حضرت عالی عرض می نماییم:
بر طبق حکم بدوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران ، جناب آقای محمد علی طاهری به پنج سال حبس تعزیری و مبلغ ۹۰۶ میلیون تومان رد مال محکوم شده بودند که این حکم در ۱۸ بهمن ماه گذشته به اتمام رسید و مبلغ رد مال نیز تماما” پرداخت شد لازم بذکر است درحالی که حکم بدوی رو به اتمام بود پرونده جدیدی به اتهام افساد فی الارض برای ایشان گشوده شد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض و برای تحقیقات تکمیلی به دادگاه بدوی ارجاع شد . این تحقیقات نیز در ۱۳ /۴/۹۵ تکمیل و قرار منع تعقیب توسط قوه قضائیه برای آقای طاهری صادر گردید ولی بیش از شش ماه است که ضابطین قضایی از آزادی ایشان ممانعت به عمل می آورند .امروز ۳۷ روز است که آقای طاهری در اعتراض به این روند ناعادلانه برای شانزدهمین باردست به اعتصاب غذا زده اند و بر طبق گفته وکیل ایشان در چند هفته پیش به حالت اغما رفته اند .از تاریخ این خبر دیگر هیچ گونه خبری از حال عمومی ایشان در دسترس نیست و خانواده و وکلا نیزتوسط ضابطین قرارگاه ثارالله از هرگونه ملاقات و تماس تلفنی منع شده اند.
همچنین عرض می نمائیم که ما نیز فرزندان ایران اسلامی و شهروندان پایبند به قانون اساسی ، مشتاقان کمال ، عاشقان قرآن ، حقیقت و معارف الهی و انبیا و اولیا الهی و اهل بیت (ع) هستیم . جای بسی تامل است که چرا وقتی اینجانبان در مملکت اسلامی ، در سکوت و آرامش برای با خبر شدن از حال عمومی معلم در بندمان به مسئولین مراجعه می کنیم همواره با برخورد قهری و ضرب و شتم شدید همان ضابطین قضایی و نیروهای امنیتی قرارگاه ثارالله قرار می گیریم؟
فلذا خواهشمندیم با توجه به منسب ریاست سازمان حقوق بشر اسلامی جنابعالی و با عنایت به تخلفات مکرر شرح داده شده توسط ضابطین قضایی و لگدمال کردن حکم قوه قضائیه و زیر سوال بردن استقلال قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران توسط ضابطین پرونده و بالاخره موارد واضح نقض موازین حقوق بشر اسلامی اقدامات لازم را مبذول فرمائید.
با تشکر
جمعی از خانواده های پژوهشگر علمی معرفتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر