۱۳۹۵ آذر ۱۰, چهارشنبه

تصرف و تخریب قبرستان بهاییان در خراسان جنوبی

قبرستان بهایی‌ها
طی دو هفته گذشته نیروهای دولتی دور قبرستان بهاییان در خراسان جنوبی حصار کشیدند و غسالخانه این قبرستان را تخریب کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری بهایی‌نیوز، گلستان جاوید شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی طی دو هفته گذشته از سوی نیروهای دولتی حصار کشیده شد و روز دوشنبه  هشتم  آذر‌ماه، غسالخانه گلستان جاوید (قبرستان بهائیان) توسط ماموران دولتی تخریب شد.
 ماموران طی ماه اخیر دور گلستان جاوید را با حصار دیوار کشیده‌اند و به کسی اجازه دفن نمی‌دهند و غسالخانه و ساختمان‌های موجود در گلستان جاوید را نیز تخریب کرده‌اند. همچنین دیواری میان سنگ قبرها و ساختمان‌های موجود در گلستان جاوید کشیده شده است و پیشتر نیز این ساختمان‌ها توسط بنیاد مسکن تخلیه و مصادره شده بود.
گفتنی است از یک ماه پیش ماموران دولتی به بهائیان این منطقه گفته‌اند اینجا را باید تخلیه کنند و باید جنازه‌هایشان را به دستجرد ببرند  و کسانی که در روستاهای اطراف هستند جنازهایشان را در همان روستاها دفع کنند چون اینجا نزدیک شهر است.
طی سال‌های گذشته بارها گلستان جاوید (قبرستان بهائیان) توسط نیروهای امنیتی و افراد ناشناس تخریب شده است و در چندین استان نیز مانع از دفن شهروندان بهایی در گلستان جاوید مناطق خود شده‌اند.
شایان ذکر است طی ماه گذشته دو مورد تخریب گلستان جاوید استان اصفهان توسط ماموران شهرداری و همچنین افراد ناشناس صورت گرفته و چندی پیش نیز گلستان جاوید شهر قروه و ارومیه توسط ماموران امنیتی تخریب شده است.

۱ نظر: