۱۳۹۶ دی ۲۴, یکشنبه

دادگاه وکیل را نپذیرفت ؛ دادرسی پرونده محمدعلی طاهری به تعویق افتاد



 محمود علیزاده طباطبایی وکیل‌مدافع محمدعلی طاهری گفت که موکلم امروز به دادگاه آورده شد، اما به دلیل این‌که دادگاه مرا به عنوان وکیل‌مدافع نپذیرفت و موکلم هم اعلام کرد که بدون حضور وکیل‌مدافع‌ در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شود، جلسه دادگاه تشکیل نشد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، محمود علیزاده طباطبایی اظهار کرد موکلم امروز یک‌شنبه – ۲۴ دی‌ ماه به دادگاه آورده شد اما به دلیل این‌ که دادگاه مرا به عنوان وکیل‌ مدافع نپذیرفت و موکلم هم اعلام کرد که بدون حضور وکیل‌ مدافع‌ در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شود ، جلسه دادگاه تشکیل نشد”.
وی افزود: “بعد از تشکیل نشدن جلسه دادگاه، موکلم به زندان بازگردانده شد”.
وکیل‌مدافع رهبر گروه عرفان حلقه ۲۰ دی ماه به ایسنا گفته بود که ظاهرا ۲۴ دی‌ ماه برای رسیدگی برای پرونده موکلم از سوی دادگاه، تعیین شده و قرار است این پرونده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گیرد.
وکیل‌مدافع طاهری پیش از این نیز به نقل از دادگاه مربوطه گفته بود که ما وکلایی را قبول می‌کنیم که مورد تایید رئیس قوه قضائیه باشند.
علیزاده طباطبایی ۲۱ آذرماه به ایسنا گفته بود: “پس از اینکه حکم صادره مبنی بر اعدام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، مجددا از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، پرونده با نظر قضات دیوان برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض – شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب – ارجاع شد”.
پیش‌تر علیزاده طباطبایی در تاریخ ۷ آبان ماه سال جاری در خصوص آخرین وضعیت پرونده محمدعلی طاهری به ایسنا گفته بود “حکم اعدام توسط دیوان عالی کشور نقض شد که البته به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است. پیش از این نیز گفته بودم که دیوان عالی کشور قضات اندیشمندی دارد و نمی‌تواند بدون استدلال و استناد قانونی حکم صادر کند و اگر حکم خلافی در دادگاه صادر شود در دیوان به صورت دقیق‌تر رسیدگی می‌شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر