۱۳۹۶ دی ۱۲, سه‌شنبه

بیهوشی واحد خلوصی در رجایی شهر/ محرومیت از حق مرخصی



یکی از نزدیکان واحد خلوصی، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی که از ۲۲ شهریور ۱۳۹۴در زندان به سر می‌برد، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از حق مرخصی محروم مانده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، واحد خلوصی ، زندانی بهایی ، طی روزهای اخیر دچار بیهوشی شده و به بیمارستان امام خمینی انتقال یافته ؛ وی پس از ساعاتی بدون رسیدگی پزشکی و معاینه کامل به زندان رجایی شهر بازگردانده شده است.
خانواده این زندانی عقیدتی برای وی درخواست مرخصی کردند تا تحت پیگیری و درمان قرار بگیرد با این حال مسئولین تا کنون از پاسخ‌گویی به این درخواست خودداری کرده‌اند.
گفتنی است که طی دو سال و نیم است که چندین بار تقاضای مرخصی و آزادی مشروط واحد خلوصی به دلیل مخالفت ضابطین سپاه رد شده است.
واحد خلوصی، از اعضای «جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی» که پیشتر با نام کمیته پی‌جویی حق تحصیل شناخته می‌شد و در سال ۱۳۸۸ تأسیس شد. او ۲۶ مردادماه ۱۳۹۰بازداشت و پس از ۲۱ روز سلول انفرادی در بند ۲ الف سپاه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. آقای خلوصی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۵ سال زندان محکوم شد که این حکم از سوی دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. او از ۲۲ شهریورماه ۱۳۹۴ بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر