۱۳۹۶ دی ۱۲, سه‌شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت دراویش گنابادی ؛ بازداشت ، اعتصاب غذا ، تحصن



طی دو روز اخیر مهدی آزادبخت و علیرضا نیکزاده ، از دراویش گنابادی در اراک و سمنان بازداشت شدند ؛ چهار تن دیگر از دراویش گنابادی که در تهران ، بازداشت شده بودند در بند ۲۰۹ اوین اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند. شماری از دراویش گنابادی نیز در اعتراض به بازداشت‌های اخیر مقابل زندان اوین تحصن کرده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ساعتی پیش ، مهدی آزادبخت ، از دراویش طریقت نعمت‌ اللهی گنابادی و از مدیران و مسئول  بخش عرفان و تصوف سایت مجذوبان نور توسط مأمورین امنیتی در شهر اراک بازداشت شد.
تاکنون از وضعیت و محل نگهداری وی خبری به دست نیامده است.
علیرضا نیکزاده ، یکی دیگر از دراویش طریقت نعمت‌ اللهی گنابادی نیز طی روزهای گذشته ، در بیمارستان بازداشت و به زندان مرکزی سمنان منتقل شده است.
کسری نوری، محمد شریفی‌مقدم، محمدرضا درویشی و فائزه عبدی‌پور نیز که از روز یکشنبه ۱۰ دیماه دربازداشت به سر می برند، روز گذشته در بند ۲۰۹ اعلام اعتصاب غذا کرده اند.
این فعالان دراویش گنابادی برای عیادت از حمیدرضا مرادی به بیمارستان دی رفته بودند که «مأموران امنیتی به شکلی خشونت‌آمیز و با شلیک تیرهوایی و با استفاده از شوکر» آنها را بازداشت کردند.
شماری از دراویش گنابادی نیز در اعتراض به بازداشت این شهروندان از شب گذشته مقابل زندان اوین تحصن کرده اند.
ابراهیم شریفی از دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی ساکن شهرستان داران در استان اصفهان نیز طی روزهای گذشته توسط مأمورین امنیتی در منزلش بازداشت شد.
تاکنون از دلیل این دستگیری و محل نگهداری وی اطلاعی به دست نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر