۱۳۹۶ دی ۱۴, پنجشنبه

مرگ یک زندانی پس از ضرب و شتم در زندان بیرجند / شکستگی دست زندانی دیگر



 یک زندانی به نام عبدالرحمان نارویی در بیرجند پس از مضروب شدن توسط ماموران زندان بوسیله شوکر برقی، جان خود را از دست داد، پیکر او برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی تحویل داده شد. همزمان در زندان رجایی شهر کرج یک زندانی به نام بهرام تاجیک توسط ماموران زندان به شدت مضروب شد، دست این زندانی از چند ناحیه شکسته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز نهم دیماه زندانی به نام عبدالرحمان نارویی در زندان بیرجند از توابع خراسان جنوبی پس از درگیری با چند زندانی به اتاق افسر نگهبانی برده  ، در آنجا مضروب شد و جان خود را از دست داد.
یکی از اعضای خانواده نارویی که نخواست هویتش فاش شود به گزارشگر هرانا اطلاع داد، روز نهم دیماه عبدالرحمان با هم بندی های خودش درگیر شده است. ماموران زندان سپس او را به اتاق افسر نگهبانی منتقل کردند و در آنجا ضرب و شتم کردند.
این منبع مطلع اشاره کرد سه تن از ماموران بوسیله شوکر برقی به سر و قفسه سینه عبدالرحمان ضربه زده اند که این ضربات باعث مرگ عبدالرحمان نارویی شده است.
این زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر بود که محکومیت ۱۵ ساله خود را از ۹ سال پبش در بند ۱۰۵ این زندان تحمل می کرد.
به گفته خانواده این زندانی، او مشکل پزشکی و سابقه قبلی بیماری نداشته است.
در حال حاضر خانواده نارویی شکایتی از عوامل جان باختن این زندانی در مرجع قضایی ثبت کرده اند. پیکر آقای نارویی برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی سپرده شده است.

از سوی دیگر گزارش می شود مورخ ۱۰ دیماه، بهرام تاجیک زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج بدلیل خودداری از انتقال به بند دیگری توسط مسئولین زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

زندانی بهرام تاجیک، ۲۸ ساله، محکوم به اعدام، محبوس در سالن ۱۲ بند ۷ در زندان رجایی شهر کرج است.

این زندانی پس از خودداری از پذیرش دستور بند مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است، گزارش می شود دست چپ او از حداقل سه ناحیه دچار شکستگی شده است با اینحال و حتی علیرغم گذشت چند روز بدون مداوای پزشکی از سالن ۱۲ بند ۷ زندان رجایی شهر کرج به اندرزگاه ۵ منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر