۱۳۹۶ مهر ۲۰, پنجشنبه

ابراز نگرانی نمایندگان پارلمان بریتانیا درباره موارد گسترده از نقض حقوق بشر در ایران

نمایندگان پارلمان بریتانیا موارد گسترده از نقض حقوق بشر در ایران را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۹ مهر ماه در نشستی در پارلمان بریتانیا به اعدامهای گسترده ، فشار بر اقلیتهای مذهبی و بازداشتهای روزنامه نگاران اشاره شده است.
کلایو لوییس ، نماینده حزب کارگر از اینکه ایران برای کنترل گردش آزاد اطلاعات در بیرون از این کشور هم تلاش می کند ، ابراز نگرانی کرد.
کلایو لوییس ، از حزب کارگر نیز گفت با روزنامه‌ نگاران ایرانی داخل و خارج ایران ابراز همبستگی می‌کند.
آقای لوییس گفت: «در ایران انتخابات برگزار می‌شود و همین می‌تواند باعث شود برخی دیگر از اهالی خاورمیانه به ایرانی‌ها غبطه بخورند، اما باید تاکید کرد انتخابات تنها یک عنصر دموکراسی کارا است. برگه‌های رای بدون آنکه روزنامه‌های آزاد وجود داشته باشند معادل دموکراسی نیستند.»
وضعیت نازنین زاغری رتکلیف و کمال فروغی شهروندان ایرانی-بریتانیایی زندانی در ایران، هم در این جلسه مطرح شد.
نیک توماس سیموندز، از حزب کارگر، با اشاره به طرح اتهام‌های جدید علیه نازنین زاغری از وزارت خارجه بریتانیا خواست برای حل مشکل خانم زاغری تلاش بیشتری کند.
ترزا ویلیرز، از حزب محافظه‌کار، هم ضمن طرح موضوع نازنین زاغری گفت کمال فروغی شهروند ایرانی-بریتانیایی دیگری است که، به گفته خانم ویلیرز با وجود مشکلات جسمی در ۷۷ سالگی، همچنان زندانی است.
خانم زاغری و آقای فروغی با اتهام‌های امنیتی به حبس محکوم شده‌اند. به تازگی اتهام‌های تازه‌ای علیه خانم زاغری طرح شده است.
مقام‌های ایرانی پیوسته اتهام نقض حقوق بشر را رد می‌کنند و می‌گویند مسایل حقوق بشری از بهانه‌های دولت‌های غربی برای فشار سیاسی به ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر