۱۳۹۶ آبان ۳, چهارشنبه

دولت سوئد صدور حکم اعدام برای احمدرضا جلالی را محکوم کرد



دولت سوئد صدور حکم اعدام برای احمدرضا جلالی، پژوهشگر و پزشک ساکن استکهلم را که پس از سفر به تهران بازداشت شد، محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رادیو فردا، مارگوت وال‌ استروم ، وزیر خارجه سوئد ، با اشاره به اینکه موضوع را با مقام‌های جمهوری اسلامی در استکهلم مطرح کرده است گفت « ما به طور کلی با اجرای مجازات اعدام مخالفیم ؛ اعدام مجازاتی غیر انسانی ، بی رحمانه و برگشت‌ ناپذیر است که در قوانین مدرن جایی ندارد».
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، بتازگی بدون اشاره به نام احمدرضا جلالی گفته بود فردی مقیم سوئد به دلیل انتقال «اطلاعات حساس به موساد» به اعدام محکوم شده است.
آقای جلالی که در هشت سال گذشته در پژوهشکده کارولینسکا در سوئد فعالیت می‌کرد اوایل سال گذشته به دعوت دولت ایران و برای شرکت در همایش‌هایی علمی به تهران سفر کرد اما بازداشت شد. به نوشته نشریه معتبر نیچر، تخصص این پزشک بهبود وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی برای مقابله با حملات مسلحانه و تهدیدات شیمیایی، رادیولوژیک و بیولوژیک بوده است.
عفو بین‌الملل نیز پیش‌تر گفته بود احمدرضا جلالی در دوران بازداشت انفرادی تحت فشار وادار به خواندن «بیانیه‌هایی حاوی اعترافات» در برابر دوربین شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر