۱۳۹۶ آبان ۲, سه‌شنبه

دادستان « عامل موساد در ترور دانشمندان اتمی به اعدام محکوم شده است.»

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم اعدام برای یک « عامل موساد » خبر داد که به گفته او در ترور برخی از افراد درگیر در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نقش داشته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، عباس جعفری دولت آبادی روز سه‌ شنبه دوم آبان مدعی شد « یکی از اقدامات محکوم‌ علیه ، اعلام نشانی و برخی مشخصات سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی ، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علی‌ محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنان منتهی شده است.»
دولت آبادی ادامه داد: «وی اطلاعات مرتبط با فعالیت سایت‌های نظامی ، سازمان انرژی اتمی و بسیاری از اطلاعات حساس دیگر را در ازای دریافت دستمزد و اخذ اقامت در کشور سوئد به افسران اطلاعاتی موساد انتقال داده است.»
آقای دولت آبادی به نام این «عامل موساد» و ملیت آن اشاره‌ای نکرده است. با این حال به نظر می‌رسد اشاره وی به احمدرضا جلالی، پژوهشگر ایرانی مقیم سوئد باشد.
گفتنی است؛ در پی انتشار خبر صدور حکم اعدام احمدرضا جلالی، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد این پژوهشگر پس از شکنجه های روحی و اعتراف به اعمالی که مرتکب نشده و در دادگاهی ناعادلانه محاکمه شده است.
عفو بین‌الملل اضافه کرده است، یکی از وکلای احمدرضا جلالی که حکم دادگاه را رویت کرده گفته، در حکم آمده است که آقای جلالی بادولت اسرائیل همکاری می کرده و این کشور به او در گرفتن اجازه اقامت درسوئد کمک کرده است.
احمدرضا جلالی، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای اقامت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و از مدتی پیش به همراه همسر و دو فرزندش ساکن کشور سوئد شدند. آقای جلالی در تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ پس از سفر به ایران به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی توسط مأموران وزارت اطلاعت دستگیر و روانه زندان اوین شد. او پس از هفت ماه بازجویی در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شد. اتهام آقای جلالی «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر