۱۳۹۶ آبان ۲, سه‌شنبه

دو دختر دانشجو به دلیل موتور سواری بازداشت شدند



 علی الهامی ، فرمانده انتظامی دزفول از بازداشت ۲ دختر دانشجوی دزفولی به دلیل موتور سواری در این شهر خبر داد. سال ۹۵ نیز در همین شهر دو دختر دیگر به دلیل مشابه بازداشت شده بودند. قوانین ایران ممنوعیت مشخصی برای موتور سواری زنان وضع نکرده است. 
به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، علی الهامی، فرمانده انتظامی دزفول گفت: “دو دختر هنجارشکنی که تصاویر آنها در حال موتورسواری در فضای مجازی پخش شده شناسایی شدند و با آنها برخورد شد.”
فرمانده انتظامی دزفول افزود: “این دو دختر دانشجو، بومی دزفول هستند که جهت ارشاد و راهنمایی و ارائه تذکرات لازم فراخوانده شدند.”
لازم به یادآوری است در سال ۹۵ نیز خبر بازداشت و دستگیری دو موتور سوار زن در شهر دزفول، با بازتاب نسبتا وسیعی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی همراه شد.
سرهنگ الهامی در خصوص بازداشت این دو موتورسوار،عنوان کرده بود: “نیروهای انتظامی شهرستان، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی و مقابله با بی نظمی و ناهنجاری ها در جاده دزفول به سردشت حضور داشته اند که در این میان دو دختر هنجار شکن از نبود نیروی انتظامی در بوستان جنگلی دزفول سوء استفاده و در اقدامی ناپسند و مخالف با ارزش ها و هنجارهای جامعه و انقلاب،اقدام به موتور سواری کردند”.
این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که قوانین مشخصی در ایران در خصوص ممنوعیت موتورسواری زنان وجود ندارد.
به گفته مسئولان انتظامی موتورسواری زنان هنجار شکنی است و آنها تحت این موضوع با این مسئله برخورد می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر