۱۳۹۶ مهر ۲۲, شنبه

زندان ارومیه ؛ اعتصاب غذای پنج زندانی زن در اعتراض به ضبط اموال شخصی



پنج زندانی زن محبوس در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به ضبط اموال شخصی خود از سوی ماموران زندان اقدام به اعتصاب غذا کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آراسته رنجبر ، محبت محمودی ، زینب سکان وند ، نازدار وطن خواه و نصرت علی نژاد که از زندانیان قدیمی این بند هستند ، در پی ضبط اموال شخصی زندانیان از سوی مأموران طی روز های اخیر دست به اعتصاب غذا زده اند.
شبکه حقوق بشر کُردستان در این ارتباط به نقل از یک منبع مطلع نوشته است: «روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه، تعدادی از ماموران زندان به بهانه بازرسی از بند وارد این بند شده و اقدام به تفتیش وسایل شخصی زندانیان کردند. طی این بازرسی به بهانه وجود وسائل اضافی، تعدادی از وسایل شخصی شامل پتوی شخصی چند نفر از زندانیان زن را با خود بردند. ضبط پتوی شخصی زندانیان آن هم زمانی که هوا کم کم در حال سرد شدن است با اعتراض گسترده زندانیان زن مواجه شد.»
گفتنی است که پتوهای داخل زندان از لحاظ بهداشتی کثیف و غیرقابل استفاده هستند. در چنین شرایطی، این خانواده های خود زندانیان هستند که با هزینه شخصی موارد مورد نیاز آنان را در اختیارشان قرار می دهند.
زندانیان زن محبوس در بند زنان زندان مرکزی ارومیه به دلیل آمار بالای زندانیان و کمبود امکانات بهداشتی در شرایط اسفناکی بسر میبرند و علیرغم اعترضات گسترده به وضعیت این بند، تاکنون مسئولین زندان در خصوص درخواستهای زندانیان بیتوجهی کردهاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر