۱۳۹۶ مهر ۲۰, پنجشنبه

تداوم اعتصاب غذای محمد نظری پس از گذشت ۷۴ روز



محمد نظری، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، در حالی هفتادوچهارمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی‌اش را پشت سر می‌گذارد که تا کنون مسئولان به درخواست وی رسیدگی نداشته‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، محمد نظری در اوایل مرداد ماه که با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است اما پس از گذشت ۷۴ روز مسئولان و مقامات دادستانی از رسیدگی به درخواست وی همچنان خودداری می‌کنند.
در حال حاضر وی به دلیل وخامت حال و ضعف شدید جسمانی قادر به حرکت و تکلم نیست و در روزهای گذشته چندین بار به بهداری زندان رجایی شهر منتقل شده است.
روز دوشنبه ۱۰ مهرماه نماینده دادستان به محمد نظری اعلام داشته که «برای تأمین خواسته‌های او نمی‌تواند کاری بکند و بهتر است به اعتصابش خاتمه دهد» اما این زندانی سیاسی گفته است «تا آخر این راه را خواهد رفت»
محمد نظری، زندانی سیاسی، ۲۴ سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان نگهداری می‌شود و با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش در مردادماه به اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر پیوست؛ اعتصاب وی تا به امروز به اعتصاب خود ادامه داده است.
محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذشده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است.
محمد نظری در مدت ۲۴ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر