۱۳۹۷ خرداد ۱۰, پنجشنبه

گزارشی از تخریب باغات تهران در یک دهه گذشته...



 در این نوشته سعی می‌کنم تصویر روشنی از میزان تخریب باغات در یک دهه گذشته (٨٨ به بعد) ارایه کنم. بیشتر عامل این تخریب مصوبه شورای شهر دوم درباره برج باغ‌ها بوده که تا اواخر سال ٩۶ هم موضوعیت داشت و طی آن مساحتی به اندازه ٢٩ زمین فوتبال پر درخت از بین رفت.
۲٫ شورای جدید این مصوبه را در اسفند ٩۶ ملغی کرد که به نظرم حتی اگر بعد از این کاری هم نکند، می‌توانیم به این خاطر به نیکی ازشان یاد کنیم.
 تقریبا ٩٠ درصد این باغات به مجتمع‌های مسکونی و تجاری تبدیل شده‌اند و چند تایی هم مجتمع اداری اما عموما و برخلاف تصور تخریب‌ها توسط سازمان‌ها ، ارگان‌های نظامی و بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است!.....
۴️. تمام تلاشم این بوده که تا حد ممکن اسناد و مدارک رو جمع‌آوری کنم که باید اعتراف کنم ١٠٠ درصد موفق نشدم اما آنقدری هست که منتشر شود.
۵️. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های از میان رفته در این سال‌ها به تعداد ١١ عدد در مناطق١-٢-٣-۵ و ۶ با مساحت ٢٩٢هزار و ٣٠٠ متر تبدیل به خانه‌های سازمانی برخی نهادها و دستگاه‌ها ٧ مورد، تالار ٢ مورد و فروشگاه کوروش یک مورد بوده است.
۶️. در یک فقره باغ ٧٠ هزار متری فرمانفرماییان در منطقه ٢ به مجتمع رفاهی بدل شد، باغ ١۵ هزار متری موسوم به باغ اناری فروشگاه کوروش شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر