۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۰, پنجشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت مطلب احمدیان ؛ زندانی محبوس در زندان سنندج/ اسناد



  ، زندانی محبوس در    که در شش پرونده قضایی با اتهام‌های محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کرد ، مشارکت در قتل ، خروج غیر مجاز از کشور ، خیانت در امانت و همچنین پرونده‌ای مربوط به تخلفات زندان به ۲۵ سال حبس تعزیری و ۶ سال حبس در تبعید به زندان میناب محکوم شده و اکنون دوران محکومیت خود را در زندان سنندج می‌گذارند......
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و از آن زمان ، با شش پرونده قضایی با اتهام های محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کرد، مشارکت در قتل، خروج غیرمجاز از کشور، خیانت در امانت و همچنین پرونده‌ای مربوط به تخلفات زندان مواجه شده است.
آقای احمدیان، ۳۱ ساله اهل بانه، در ۱۳ مهرماه ۱۳۸۹ بازداشت و در پرونده اول خود پس از حدود ۲۳۰ روز تحمل سلول انفرادی، به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کرد، به ۲۵ سال حبس تعزیری و ۶ سال حبس در تبعید به زندان میناب محکوم شد.
مورخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، این زندانی امنیتی به زندان سقز منتقل شد و پرونده جدیدی علیه اش مفتوح شد که درنهایت از اتهام مطروحه تبرئه و دوباره به زندان سنندج منتقل شد.

یک منبع مطلع در مورد اتهامات مطروحه در پرونده جدید به گزارشگر هرانا گفته بود: “گفته اند اسلحه ای در زندان سقز پیدا شده و یکی از زندانیان در مورد آقای احمدیان اعتراف کرده است. این درحالی است که وی مدت یک سال بود در زندان سنندج نگهداری می‌شد و نمی‌توانسته در مورد چنین اتهامی مشارکت داشته باشد.”

پرونده دیگر آقای احمدیان در رابطه با وقوع یک فقره قتل در حین سرقت از یک طلافروشی تشکیل شده است.
 در حالی که این زندانی بعنوان متهم ردیف اول در ارتکاب قتل حین سرقت از یک طلافروشی پیش تر محاکمه و تبرئه شده بود، در همان پرونده این بار با اتهام مشارکت در ارتکاب قتل به عنوان متهم ردیف دوم متهم شده است که پس از گذشت حدود ۷ سال از زمان بازداشت و تشکیل این پرونده، قرار وثیقه ای به ارزش ۵ میلیارد تومان برای وی صادر شد.
وی همچنین در دو پرونده در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ با اتهام تردد غیر مجاز از مرزهای کشور به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
مطلب احمدیان در پرونده‌ای دیگر نیز به اتهام خیانت در امانت به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دیماه سال ۱۳۹۳ اجرا شد.
آقای مطلب احمدیان هم اکنون در زندان سنندج دوره محکومیت خود را سپری می کند.
تصاویر دادنامه‌های پرونده‌ها، اتهامات و حکم‌های صادره برای آقای احمدیان را در ادامه مشاهده نمایید؛

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر