۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۲, چهارشنبه

بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان روز جهانی کارگر مقابل مجلس



در جریان تجمع کارگران و بازنشستگان که به مناسبت «  » مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود،  تعدادی از تجمع کنندگان بازداشت شدند.....
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، صبح امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، همزمان با روز جهانی کارگر و تجمع هزاران نفر از کارگران در مقابل خانه کارگر در اعتراض به عدم صدور مجوز راهپیمایی از سوی دولت روحانی، جمعی دیگر از کارگران و بازنشستگان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند تا خواسته‌ها و مشکلاتشان را به گوش مسئولان برسانند.

در این تجمع که از ساعت ده صبح آغاز شد شش نفر از تجمع کنندگان از سوی پلیس بازداشت شدند.

خواسته‌های اصلی تجمع‌کنندگان، افزایش دستمزد عادلانه، تامین امنیت شغلی و رفع قراردادهای موقت است. آنها خواستار رسیدگی مسئولان و نمایندگان مجلس به مطالبات قانونی خود شدند.
اتحادیه آزاد کارگران نیز از بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان خبر داده است.
به دنبال فراخوان تشکل‌های مستقل کارگری برای برگزاری مراسم اول ماه مه روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، علیرغم فضای امنیتی شدیدی که در اطراف مجلس برقرار شده بود صدها نفر از کارگران، بازنشستگان و جمع‌هایی از معلمان و دانشجویان از ساعت ده صبح امروز ۱۱ اردیبهشت ماه دست به تجمع در مقابل مجلس زدند.

شرکت کنندگان در این مراسم علاوه بر در دست داشتن بنرها و پلاکاردهایی پیرامون روز جهانی کارگر و مطالبات کارگران و معلمان بازنشسته و شاغل، به طور مرتب تا پایان مراسم شعارهایی از قبیل “نان مسکن آزادی، حق مسلم ماست”، “حقوق‌های نجومی، فلاکت عمومی”، “کارگر معلم دانشجو اتحاد اتحاد”، “معیشت منزلت حق مسلم ماست”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “اعتراض، تشکل، اعتصاب حق مسلم ماست”، “خط فقر ۵ میلیون حقوق ما یه میلیون”، “تا حق خود نگیریم از پای ننشینیم” و … سر می‌دادند.

بنا بر این گزارش در ادامه این تجمع که تحت کنترل شدید نیروهای انتظامی و امنیتی ادامه پیدا کرد حوالی ساعت ۱۱ و به دنبال قرائت قطعنامه گروه اتحاد بازنشستگان و کمیته برگزاری مراسم اول ماه مه (متشکل از سندیکای نقاشان استان البرز، کانون مدافعان حقوق کارگر، انجمن صنفی کارگران برق و فلز کرمانشاه، اتحادیه آزاد کارگران ایران و کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای کارگری ایران) مامورین انتظامی و امنیتی با یورش به تجمع کنندگان و پاره کردن پلاکاردها و بنرها آنان را به نقطه‌ای در جلوی مجلس راندند و با ایجاد دیواری از فنس در دور تا دور تجمع کنندگان، اقدام به بازداشت تعدادی از آنان کردند.

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان این تجمع “حسین آذرگشسب، محسن ثقفی، پیمان احمدی، مصطفی آقایی، بابک….، افشین حیرتیان و تهمینه خسروی” احراز شده است

در سقز نیز نیروهای لباس شخصی به تجمع مستقل روز جهانی کارگر که در میدان کارگران ساختمانی برگزار شده بود حمله کردند و چند تن از شرکت‌کنندگان از جمله عثمان اسماعیلی کارگر نقاش را با خود بردند.
لازم به ذکر است عثمان اسماعیلی فعال کارگری پیش‌تر نیز به دلیل شرکت در مراسم روز جهانی کارگر به دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، و به تازگی در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ با پایان دوران محکومیت خود از زندان مرکزی سقز آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر