۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۵, سه‌شنبه

پنج سال حبس بیشتر برای پیروز منصوری ، زندانی سیاسی به دلیل فعالیت از درون زندان


 Ù†ØªÛŒØ¬Ù‡ تصویری برای محمدعلی (پیروز) منصوری

محمدعلی (پیروز) منصوری ، زندانی سیاسی زندان رجائی شهر که یازدهمین سال حبس خود را سپری می‌کند در پرونده جدیدی به اتهام  اجتماع و تبانی علیه نظام  به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.......
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدعلی منصوری، زندانی سیاسی زندان رجائی شهر کرج است که اکنون یازدهمین سال حبس خود را سپری می‌کند.
آقای منصوری به بهانه «فعالیت‌هایی که در داخل زندان داشته»، در پرونده جدیدی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” با مصادیقی نظیر “اقدام به اعتصاب غذا و تحریک زندانیان، اعلام حمایت از محمدعلی طاهری، صدور بیانیه در خصوص محکومیت اعدام زندانیان اهل سنت” به ۵ سال حبس تعزیری جدید محکوم شده است.
ایران منصوری، فرزند این زندانی سیاسی در گفت‌وگو با گزارشگر هرانا ضمن تایید این خبر در خصوص آخرین وضعیت پدرش گفت: “سوم اردیبهشت ماه سال گذشته پدرم از زندان رجایی شهر کرج به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. پس از انتقال به مدت یک ماه تحت بازجویی، بدرفتاری و فشار برای مصاحبه تلویزیونی بود.

در بهمن ماه سال گذشته، پرونده جدیدی به اتهام “تجمع و تبانی علیه نظام” در داخل زندان با مصادیقی نظیر “اقدام به اعتصاب غذا و تحریک زندانیان، اعلام حمایت از زندانی محمدعلی طاهری، صدور بیانیه در خصوص محکومیت اعدام زندانیان اهل سنت و انبوه اتهامات دیگر” علیه پدرم مفتوح شد و به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برده شد.

پدرم را دو بار متوالی طی یک هفته به دادگاه بردند که خانواده نتواند برای گرفتن وکیل اقدام کند، زیرا تنها راه ارتباطی ما ملاقات هفتگی است و دو جلسه دادگاه نیز بین این ملاقات هفتگی بود. پدرم در این جلسات اعلام کرد که اتهامات وارده حتی در زمان بازجویی مطرح نبوده است. وی نهایتا دیروز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه به پنج سال حبس محکوم شد.”
خانم مصوری در پایان گفت: “این اولین بار نیست که پدرم را به دلیل دادن بیانیه و سایر فعالیت‌ها تحت فشار و بازجویی قرار داده و به سلول انفرادی منتقل می‌کنند، اما اولین باری است که پرونده سازی درون زندان به حکم بسیار سنگین پنج ساله ختم می‌شود”.
محمدعلی (پیروز) منصوری در شهریورماه ۱۳۸۶ پس از شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال ۶۷ بازداشت شد. شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی وی را به اتهام “ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱۷ سال زندان، تبعید به زندان رجایی شهر کرج و ۱۵۰ هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم کرد که در دادگاه تجدیدنظر هم تأیید شد.
پیش‌تر در مردادماه سال ۹۴ ایران منصوری، دختر این زندانی سیاسی در گفتگو با هرانا از کاهش دو سال از حکم حبس پدر خود در یکی از اعیاد فطر خبر داده بود.
محمدعلی منصوری که اکنون در یازدهمین سال از حبس خود به سر می‌برد، با احتساب ۵ سال حبس جدید باید ۱۰ سال دیگر را در زندان سپری کند.
لازم به ذکر است که این زندانی دوران حبس خود را در شرایطی طی می‌کند که در مدت این یازده سال از مرخصی محروم بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر