۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۵, سه‌شنبه

آزادی سه فعال کارگری بازداشت شده در سنندج

این سه فعال کارگری روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ پس از پایان دوران بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بودند و امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ با تودیع قرار وثیقه موقتا تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند......



 سه فعال کارگری بازداشت شده در سنندج با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یدالله صمدی ، امیر شهابی و آرمین شریفی (شریفه) سه فعال کارگری بازداشت شده در سنندج امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.......
یدالله صمدی، دبیر سندیکای نانوایان و امیر شهابی، رییس سندیکای نانوایان دو فعال کارگری هستند که در تجمعات روز جهانی کارگر در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سنندج بازداشت شدند و پس از ۱۴ روز نگهداری در سلول انفرادی اداره اطلاعات روز گذشته به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بودند.
گفتنی است پیش از این در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری برای یدالله صمدی قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر شد با این حال وی به صدور حکم بازداشتش اعتراض کرده بود.
آقای صمدی پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال ۹۵ در تجمع روز جهانی کارگر در شهر سنندج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

آرمین شریفی (شریفه)، دیگر فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران فصلی و ساختمانی شهرستان سنندج که از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ پس از احضار به دفتر اداره اطلاعات سنندج بازداشت شد شده بود، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ پس از یک هفته بازجویی در اداره اطلاعات این شهر به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود.

از اتهامات و دلایل بازداشت  آقای شریفی کماکان اطلاعی در دست نیست.
لازم به ذکر است هرانا پیش‌تر گزارشی از انتقال این ۳ فعال کارگری بازداشت شده به زندان مرکزی سنندج منتشر کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر