۱۳۹۶ مهر ۱۵, شنبه

چهار شهروند بهایی در استان گلستان آزاد شدند


عکس ‏‎Bahainews‎‏

 نازی خلخی، مریم دهقان یزدلی، هوشمند دهقان یزدلی و سودابه مودت، چهار شهروند بهایی ساکن استان گلستان پس از تحمل یک سوم دوره محکومیت خود امروز از زندان گرگان بصورت مشروط آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار شهروند بهایی که در سال ۱۳۹۴ همراه با بیست شهروند بهایی دیگر در استان گلستان به احکام قضایی محکوم شده بودند امروز پس از گذراندن یک سوم از دوره محکومیت خود از زندان شهر گرگان آزاد شدند،
این چهار شهروند همگی به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری در مرحله تجدید نظر محکوم شده بودند و از خردادماه سال جاری تحمل حبس خود را در زندان شهر گرگان آغاز کرده بودند.
با احتساب ایام بازداشت و با تحمل یک سوم از مدت محکومیت این افراد بصورت مشروط در میان استقبال دوستان و اعضای خانواده خود آزاد شدند.
همچنان تعداد پرشماری از شهروندان بهایی ساکن استان گلستان در ارتباط با بازداشت های گسترده سال ۹۴ با مدت محکومیت های متفاوتی در زندانهای مختلف این استان به سر می برند.
لازم به یادآوری است درسال ۱۳۹۴، بیست و چهار شهروند بهایی از شهرهای گرگان، مینودشت و گنبد کاووس، از سوی دادگاه انقلاب استان گلستان در مرحله بدوی در مجموع به ۱۹۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند هر چند این احکام در مرحله تجدید نظر کاهش یافت.
پیش تر ده نهاد حقوق بشری با انتشار بیانیه مشترکی از اتحادیه اروپا خواستند تا در یک اقدام فوری، مانع آزار و اذیت شهروندان بهائی و لغو احکام زندان‌شان از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران شوند. این نامه به طور خاص به چالش های اخیر شهروندان بهایی ساکن استان گلستان می پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر