۱۳۹۶ مهر ۱۵, شنبه

کرمان ؛ هر ۶۲ دقیقه یک پرونده طلاق



آمار از افزایش میزان طلاق در کرمان حکایت دارد به طوری که طبق اعلام مسئولان از هر چهار و نیم ازدواج یک مورد به جدایی ختممی‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران ، معاونت آمار و فناوری دادگستری استان کرمان اعلام کرده است: « طی سال گذشته در استان کرمان ۲۵ هزار و ۴۸۳ ازدواج ثبت شده است که به ترتیب مربوط به شهرستان‌های کرمان ، کهنوج و جیرفت می‌شده در همین مدت طبق اعلام اداره ثبت و اسناد و املاک استان کرمان ۵ هزار و ۶۲۷ طلاق نیز در استان روی داده است که اکثر این طلاق‌ها ازدواج‌هایی بوده که کمتر از پنج سال از آن‌ها گذشته است.»
در جمع طلاق گرفته‌ها نیز بیشترین زوج‌ها مربوط به کرمان ، سیرجان و بم بوده‌اند.
آمار نشان می‌دهد هر ۶۲ دقیقه یک پرونده طلاق در استان کرمان تشکیل شدهاست
طبق اعلام معاونت آمار و فناوری دادگستری استان کرمان در چهار ماه اول سال جاری در کرمان دو هزار و ۸۵۶ پرونده طلاق تشکیل شده است که البته این آمار در مقایسه با سال قبل تغییری نداشته است.
به طور رسمی، عدم تفاهم و امکان سازش، دخالت خانواده‌ها، عدم تحقق شروط ضمن عقد و اعتیاد از دلایل اصلی طلاق در ایران اعلام شده است.
مقام‌های جمهوری اسلامی به طلاق نه به عنوان یک «پدیده اجتماعی» ،بلکه به عنوان «آسیبی اجتماعی» نگاه می‌کنند.
این در حالی است که بسیاری از جامعه‌شناسان معتقدند تغییرات جدی در جایگاه زن و مرد و ازدواج و خانواده، افزایش آگاهی زنان نسبت به حقوق خود و افزایش سطح سواد و آموزش آنها و به طور کلی تغییرات بنیادین در عمیق‌ترین لایه‌های زندگی اجتماعی در ایران را در بررسی علل افزایش طلاق در کشور نباید نادیده گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر