۱۳۹۶ مهر ۱۷, دوشنبه

رئیس سازمان نوسازی مدارس : مقاوم‌ سازی ۹۶ هزار کلاس درس روی دستمان مانده‌ است



رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کلاس‌ها و رسیدن سرانه فضای دانش‌آموزی به سرانه استاندارد نیاز دارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، محمد تقی نظرپور ؛ رئیس سازمان نو سازی ، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه ، سرانه میانگین فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌ آموز ۵.۱۶ می‌باشد ، گفت : متأسفانه ۱۱ استان در کشور به این میانگین نرسیده‌اند. استان‌ هایی مانند تهران ، البرز ، خراسان شمالی ، لرستان و سیستان و بلوچستان میانگین فضای آموزشی را ندارند و باید در اولویت قرار بگیرند.
نظرپور با اشاره به اینکه همچنان استان‌هایی وجود دارد که فقط ۴ متر فضا به ازای هر دانش‌آموز دارند، افزود: ما باید حدود ۳۴ کلاس درس بسازیم تا میانگین سرانه آموزشی در این استان‌ها به دیگر استان‌ها برسد که برای این موضوع به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بابیان اینکه طرح تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام از ۱۰ سال پیش آغاز شده است، گفت: «این طرح از سال ۸۵ آغاز به‌کار کرده و برای اجرای آن ۱۳۲ هزار کلاس درس باید تخریب و بازسازی می‌شده که فقط ۴۹ درصد این طرح تا امروز اجرا شده است و حدود ۶۲ هزار کلاس درس نیازمند نوسازی است.»
او افزود: در مورد مقاوم‌سازی کلاس‌ها نیز از همان سال ۸۵ اقداماتی صورت گرفته که بر اساس مطالعات ۱۲۶ هزار کلاس باید مقاوم‌سازی می‌شده و در این سال‌ها ۳۰ هزار کلاس مقاوم شده و مابقی آن مانده است که نیاز به اعتبار دارد.
نظرپور ابراز امیدواری کرد نظام برنامه‌ریزی و مجلس تأمین اعتبار نوسازی و مقاوم‌سازی کلاس‌ها را در دستور کار قرار دهد و از این مسئله حمایت کند.
او تأکید کرد: سطح نیازها زیاد است و مقاوم‌سازی و بازسازی کلاس‌ها و مدارس نیاز به اعتبارات دارد که مجلس شورای اسلامی باید به این مسئله توجه کند. سازمان نوسازی برای ساخت و نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس آمادگی کامل دارد، اما متأسفانه اعتبار کافی در این زمینه وجود ندارد که حمایت دولت و مجلس را می‌طلبد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر